گوناگون

میزان مشارکت در پرداخت مالیات، مبنای تخصیص اعتبارات باشد

81232742 5815107

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید ذبیح الهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بیجار، افزود: مردم شهرستان بیجار به نسبت جمعیت و تعداد واحدهای صنعتی از فعال ترین شهرهای مقید به قانون و رعایت عدالت در پرداخت مالیات هستند.

به گفته وی، این شهرستان بعد از سنندج، دومین شهر فعال در امور مالیاتی است این در حالی است که سنندج پرجمعیت ترین و دارای بیشترین واحدهای صنعتی و تولیدی است.

ذبیح الهی به همکاری، تعامل و تکریم ارباب رجوع و مؤدیان مالیات پرداخت و گفت: فلسفه ایجابی این اداره برای فعالین اقتصادی در وهله اول خوشایند نیست، ولی شیوه عملکرد کارکنان موجب شده است مراجعین بعد از مذاکره و شنیدن وجاهت قانونی کار، به یکی از پرداخت کنندگان مبالغ بیشتر و مرتب این اداره تبدیل می شوند.

**شرکت های معدنی مالیات خود را پرداخت نمایند

به گفته ذبیح الهی شرکت کیمیا معدن در سال 93 پرونده پرداخت مالیات خود را به بیجار منتقل کرده است و اظهار امیدواری نمود شرکت معدنی صبانور نیز که در فعالیت های عمرانی، ورزشی و فرهنگی شهرستان بیجار حضوری فعال و نوید بخش دارد، پرونده مالیاتی خود را به بیجار منتقل کند.

ذبیح الهی به لزوم بسترسازی و تبین فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه اشاره و گفت: سوال مالیات پرداختی به کجا می رود، سوال اغلب پرداخت کنندگان مالیات است.

وی افزود: تحصیل رایگان فرزندان با هزینه های زیاد آن در آموزش و پرورش و پرداخت بیش از چهار میلیارد و 800 میلیون ریال به شهرداری بیجار در سه ماهه اول امسال، پاسخ قانع کننده ای به سوال مالیات به کجا می رود، است که مردم مردم در وهله اول به آن توجه نمی کنند.

وی گفت: 20 درصد مردم معتقد به پرداخت مالیات نیستند ولی با اقناع و اطلاع از نتایج محل هزینه کرد آن، گرایش آنان به پرداخت مالیات بیشتر می شود و شاهد کاهش ملموس فرار مالیاتی و معوقات تا حداقل ممکن خواهیم بود.

** ارزش افزوده بیشترین مشکل بازار امروز است

رییس امور مالیاتی شهرستان بیجار مشکل عمده بازار را در بخش ارزش افزوده دانست که در بخش طلافروشی، آهن فروشی و رستوران ها شاهد بیشترین چالش هستیم.

وی با اشاره به آزمایشی بودن طرح ارزش افزوده گفت: میزان مالیات معلقه بر اساس سه گروه بندی محاسبه می شود.

وی برای کمک به این گروه ها پیشنهاد کرد: دفاتر قانونی را تهیه کنند و کل هزینه ها و درآمدهای خود را ثبت نمایند که حتماً از تخفیف های قانونی بهره مند می شوند.

رییس امور مالیاتی بیجار دوگانگی در مدیریت و نگاه تک بعدی را یکی از معظلات وصول مالیات دانست و با اظهار گله مندی از بعضی مدیران ادامه داد: نباید با دست خودمان زمینه فرار مالیاتی را برای افراد سود جو و منفعت طلب فراهم کنیم.

ذبیح اللهی همچنن خبر از وصول بیش از 50 درصد مالیات معوقه سنوات قبل در سه ماه اول امسال داد.

**مناطق محروم مزیت قانونی برای فعالیت های اقتصادی

وی به مزایای مناطق محروم برای فعالین اقتصادی پرداخت و گفت: شرکت های جدید التأسیس تا 10سال از پرداخت مالیات معاف هستند و تاکنون شرکت های فعال منطقه از این مزیت بهره مند شده اند.ک/2

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا