Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامیهوا فضا

میل۲۶ قدرتمندترین هلی کوپتر جهان را بیشتر بشناسید + عکس

هلی کوپتر های زیادی در دنیا هستند که کابردی و قدرتمند هستند اما میل۲۶ قدرتمندترین هلی کوپتر جهان که هم اندازه ساختمانی سه طبقه است ، در واقع چیز دیگری است. این هلی کوپتر با طول بال های بلندش قادر است یک هوپیمای مسافر بری را از روی زمین بلند کرده و حمل کند. هلی کوپتر میل می -۲۶ بزرگترین هلی کوپتر جهان است که توسط شرکت روسی میلی هلی کوپتر  در دهه نود میلادی ساخته شده است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.میل۲۶ قدرتمندترین هلی کوپتر جهان بدون شک هلی کوپتر میل می -۲۶ بوده که باید گفت بشر تا کنون پرنده ای به این بزرگی نساخته است . زمانی که این بالگرد بر زمین بنشیند هر کسی را به حیرت خواهد آورد. این وسیله به اندازه یک ساختمان سه طبقه بزرگی دارد و گرداننده های آن هم اندازه بال های ایرباس A320 است. از همین روی قدرتمند ترین بالگرد جهان نیز شناخته می شود.

میل۲۶ قدرتمندترین هلی کوپتر جهان Mi 26 معروف به هالو Halo در سال ۱۹۹۷ اولین بار در آسمان قدم گذاشت و پرواز کرد از همان زمان تاکنون بالگردی بزرگتر از آن ساخته نشده است و در صدر همه صنایع هوایی بوده است.

تمام تعاریف فوق نشان از بزرگی بی نظیر آن داشت اما لازم است بدانید که هالو همان اندازه که بزرگ است قدرتمند نیز هست بطوریکه در ساخت آن از یک جفت موتور توربوشفت ۱۱ هزار اسب بخار استفاده شده و قابلیت حمل باری به سنگینی ۴۴۰۰۰ تن را دارا است. در حدی که توانایی های آن با توانایی های هرکولس لاکهید C-130 هم تراز و قابل مقایسه است.

قیمت این ابر بالگرد حدود ۲۵ میلیون دلار تخمین زده می شود و از آن در نیرو های مسلح روسیه بکار گرفته می شود. میل-۲۶ اولین بالگرد مجهز به روتور های ۸ پره می‌باشد. این بالگرد با ظرفیت حمل ۲۰ تن بار جهت ماموریت‌ های نظامی و غیرنظامی به کار برده می‌ شود. تا سال ۲۰۱۱ حدود ۳۱۰ فروند آن تحویل مشتریان گردیده است.

منبع : wikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا