گوناگون

ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی جدی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین فرهنگی ظهر امروز جمعه در جلسه ای که برای بررسی مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی با حضور وزیر راه و شهرسازی در تبریز برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی رتبه نخست میزان فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد و باتوجه به رشد آلاینده های هوا و تخریب محیط زیست باید هرچه سریعتر فکری برای نوسازی آنها اندیشید.

وی با بیان اینکه باید از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به بخش حمل و نقل عمومی شهرها و افزایش آلودگی هوا توجه جدی و عملی شود، افزود: در آذربایجان شرقی محل تامین اعتبارات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مشخص نیست و این باعث کاهش سرعت نوسازی این ناوگان و افزایش الودگی هوا می شود.

فرهنگی با تاکید مجدد بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی گفت: دولت باید با همکاری شهرداری قدم های موثری در این خصوص بردارد.

وی همچنین در خصوص پروژه های مهم راه و شهرسازی نیز گفت: راه آهن تبریز میانه یکی از مهمترین پروژه های ملی نیمه تمام است که انتظار می رود هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

فرهنگی با بیان اینکه این مسیر ریلی پل ارتباطی با اروپا است، ادامه داد: با افتتاح این مسیر و به هم پیوستن خطوط ریلی شمال غرب شاهد رشد اقتصادی و تجاری این منطقه و افزایش حمل و نقل ریلی ارزان قیمت در کشور خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا