گوناگون

نبي:‌باتمرکزمي‌توانيم عملکردخوبي داشته باشيم

به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، مهدي محمدنبي در مورد شرايط بازيکنان در فاصله چهار روز مانده تا آغاز جام جهاني گفت: جام جهاني را در چند بخش مي‌توان تقسيم کرد. بخشي از آن به بازيکنان با تجربه، بخشي ديگر به بازيکناني که تجربه کمتري دارند و بخش سوم به کادر فني باز مي‌گردد که تجربه حضور در جام جهاني را دارند. اين سه بخش بي‌شک با تلاش در جام جهاني مي‌توانند نتايج خوبي را به دست بياورند.

وي عنوان کرد: بازيکني که براي اولين بار به تيم ملي فوتبال ايران ملحق شده و در رويداد مهمي چون جام جهاني حضور خواهد داشت بي‌شک تجربه‌اش را زماني به دست مي‌آورد که طبق خواسته سرمربي، مربي و يا بازيکنان با تجربه عمل کند تا موفق‌تر باشد. ضمن اينکه بازيکنان بايد در داخل زمين تمرکز لازم را داشته باشند تا بتوانند بازي خوبي به نمايش بگذارند. اولين نکته مهم در جام جهاني تمرکز است. اگر اشتباه نکنم در جام جهاني 1998 و يا شايد 2002 بود که زيدان بازيکن تيم ملي فرانسه که بازيکن بزرگ و با تجربه‌اي هم هست، با يک لحظه غفلت و عدم تمرکز در زمين بازي تکل خطرناکي را انجام داد. معتقدم تمرکز بين بازيکنان بسيار مهم است و در کنار آن تجربه‌اي که در بازي‌هاي دوستانه و در نهايت تمريناتي که در زمين مسابقه کسب مي‌کنند، مي‌توانند عملکرد خوبي داشته باشند.

سرپرست تيم ملي گفت: خوشبختانه تيم ملي فوتبال ايران با توجه به اردوهايي که پشت سر گذاشته، شرايط خوبي دارد و از نظر آمادگي جسماني نيز بازيکنان در وضعيت مناسبي قرار دارند. باز هم مي گويم اگر بازيکنان اصل تمرکز را در زمين رعايت کنند و بتوانند از پتانسيل‌هاي خود به خوبي استفاده کنند اميدواري بيشتري براي نتايج خواهد بود. ضمن اينکه گروه سرپرستي، کادر فني و تمام کساني که در کنار و چارچوب کاري تيم ملي هستند، تمام تلاش خود را کرده اند و اميدوارم بازيکنان با کسب نتايجي خوب قدر زحماتي که خودشان، کار فني و مربيان و کادر سرپرستي تيم کشيده‌اند را دانسته و در بازي‌هاي پيش رو موفق باشند.

نبي در مورد ديدار ايران با ترينيداد و توباگو گفت: اين تيم سبک بازي‌اش شبيه تيم‌هاي آفريقايي و آمريکاي جنوبي است و تقريبا نوع بازي اين تيم به ما کمک کرد چرا که حريفان ما در جام جهاني تقريبا با اين سبک بازي مي‌کنند. به لحاظ فيزيکي نيز معتقدم اين تيم از نيجريه هم قوي‌تر است. بازي ايران با ترينيداد و توباگو بسيار خوب و درگيرانه بود و در آخر باز هم مي‌گويم اگر بازيکنان تيم در زمين مسابقه و تمرين خواسته هاي کادر فني را به خوبي اجرا کنند مي توانند موفق تر باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا