گوناگون

نتانیاهو: 1+5 نباید تسلیم ایران شود

391855 614نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای، به گروه 1+5 هشدار داد که در برابر ایران «تسلیم نشوند».

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی به کشورهای گروه موسوم به 1+5، نسبت به «تسلیم» شدن در برابر ایران در مذاکرات هسته‌ای هشدار داد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای از آخر این هفته در حالی بار دیگر در شهر وین برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقت ژنو، طرفین تنها تا پایان تیر ماه برای دستیابی به توافق جامع مهلت دارند.

نتانیاهو که می‌گوید راهکار جامع باید توان غنی‌سازی ایران را به کلی برچیند، امروز تیمی از وزرا و نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل را برای رایزنی با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن کرد. «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی که این تیم را رهبری می‌کند، قرار است در این سفر با «وندی شرمن» مدیر سیاسی و «ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا که مسئولیت مذاکرات با ایران را بر عهده دارند، دیدار کند.

اشتاینیتز روز شنبه با قدردانی از واشنگتن به دلیل رایزنی «فشرده» با اسرائیل در مورد مذاکرات هسته‌ای، گفته بود: «اسرائیل تأثیر مثبتی بر شکل‌گیری توافق دارد، اما موضع اسرائیل این است که نباید اجازه داد ایران یک کشور آستانه هسته‌ای بماند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا