گوناگون

نجات محیط زیست با رژیم گیاهخواری

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهخواری ضمن افزایش طول عمر، تولید گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، با تغییر رژیم غذایی علاوه بر داشتن زندگی سالم می‌توان محیط زیست را نیز حفظ کرد. کارشناسان دریافته‌اند که دنبال کردن رژیم غذایی گیاهی برای طبیعت پایدارتر بوده و منجر به طول عمر نیز می‌شود. این مزایا کافی است تا انسان را از خوردن گوشت منصرف کند.

کارشناسان داده‌های مختلفی از عادت‌های غذایی بیش از 96 هزار نفر از مسیحیان پروتستان در سراسر آمریکا و کانادا را مورد بررسی قرار دادند. بر مبنای یافته‌هایی که سیستم غذایی را به عنوان یک عامل موثر بر گرمای جهانی معرفی می‌کند، این مطالعه بر الگوهای تغذیه‌ای گیاهخواران، نیمه گیاهخواران و غیرگیاهخواران متمرکز شد. این مساله به محققان امکان داد تا میزان گازهای گلخانه‌ای را اندازه‌گیری و مقایسه کنند. آنها همچنین نرخ مرگ و میر را نیز در این افراد برآورد کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، محققان دریافتند نرخ مرگ و میر افراد غیرگیاهخوار 20 درصد بیشتر از گیاهخواران و نیمه گیاهخواران است. علاوه بر این آنها دریافتند تغییر از رژیم غذایی غیرگیاهخواری به سمت رژیم غذایی گیاهخواری به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. در واقع رژیم غذایی گیاهخواری در مقایسه با رژیم غذایی غیرگیاهخواری منجر به حدود یک سوم انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

«سم سورت»، یکی از محققان حاضر در این مطالعه می‌گوید: پیام اصلی در دل این مطالعه این است که اندکی کاهش در مصرف مشتقات غذایی دامی و حیوانی مزایای فراوانی برای سلامت انسان و محیط زیست خواهد داشت.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد تغییر رژیم غذایی به سمت استفاده از سبزیجات و گیاهان یک تغییر هوشمندانه است که می‌تواند میزان آلاینده‌ها را در سراسر جهان کاهش و در عین حال کیفیت سلامت را نیز افزایش دهد. نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا