گوناگون

نخستین جشنواره انار میراث فرهنگی استان به پایان رسید

81165692 5698299

ˈ سعید همت زاده ˈ روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به مدت دو و با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان و علاقمندان استان و دیگر دانشگاه های کشور در باغ جهانی پهلوانپور برگزار شد .

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره در پی احیای هنر و صنعت ترکه بافی که از جمله صنایع دستی استان و مهریز می باشند و به ثبت آثار ملی نیز رسیده با استفاده از پاجوش درخت انار نسبت به تهیه انواع وسایل و مبلمان مورد نیاز باغ پهلوانپور اقدام کردند .

دبیر جشنواره انار استان یزد گفت: از جمله وسایلی که توسط شرکت کنندگان در طول برگزاری این جشنواره ساخته شده می توان به صندلی ، میز ، آویز چراغ ، سطل زباله و تخت اشاره کرد.

همت زاده گفت: در پایان این جشنواره و توسط هیات داوران ، تیم های برتر انتخاب و در مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان مورد تقدیر ویِژه قرار می گیرند .

وی افزود: مجموعه هنر و معماری مهرازان خراب آباد یزد در سال 1392 فعالیت خود را در زمینه های معماری ، مرمت ، شهرسازی و هنر آغاز کرده و سعی دارد با شناخت ارزش های بافت تاریخی ، آداب و رسوم ،صنایع دستی و فرهنگ و هنر در حوزه فرهنگی فعالیت داشته باشد .ک3

7541/1968

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا