گوناگون

نخلستانهای دهستان کارواندر خاش دچار حریق شد

81193200 5747115

نادر ابراهیمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آتش سوزی در نخلستانهای کارواندر ازحدود ساعت 16 امروز آغازشده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: باتوجه به بعد زیاد مسافت کارواندر به خاش(70 کیلومتری) خودروهای آتشنشانی شهرخاش حوالی ساعت 17 و10 به منطقه رسیدند ولی متاسفانه بدلیل شدت آتش برای خاموش کردن آن با سختی رو به رو شدند.

وی افزود: مخازن آب خودروهای آتش نشانی خالی شده و هم اکنون نیروهای مردمی در تلاش برای مهار آتش هستند.

دهیار مرکزی کارواندر گفت: تانکرهای فراخوانده شده از ادارات و شرکتهای خدماتی و راهسازی حوزه شهرستان خاش نیز مشغول فراهم کردن آب برای مهارآتش هستند.

وی علت این حادثه را بی احتیاطی افراد رهگذر در آتش زدن تنه نخل خشکیده بوده و شدت وزش باد و گرمای هوا نیز در شعله ور شدن آن تاثیر زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: در این حادثه تاکنون بیش از 150 نفر نخل خرما، 50 اصله درخت انار و حدود یک هکتار شالیزار برنج در آتش سوخته است و شدت آتش سوزی همچنان در حال وارد کردن خسارت است.

وی بااشاره به اینکه حدود یک هزار نفر در روستای مرکزی دهستان کارواندر سکونت دارند گفت: هنوز مشخص نیست که این آتش سوزی خسارت جانی داشته است و در این رابطه تاکنون گزارشی دریافت نشده است.

ابراهیمی ادامه داد: در این منطقه بیش از صد خانوار مشغول تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما، انار، برنج، انواع غلات وغیره هستند.

امان الله طوقی مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش نیز گفت: تیم های برآوردخسارت درحال اعزام به منطقه هستند.

وی بیان کرد: درصورت بیمه بودن محصولات خسارتها توسط دولت پرداخت می شود و اگرمحصولی هم بیمه نباشد با هماهنگی فرمانداری و ستاد مدیریت بحران برای جبران این خسارتها پیگیری خواهد شد.

شهرستان خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. ک/3

7312 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا