Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

نگاهی دقیق به خودروی نسل هشتم فولکس‌ واگن گلف + عکس

در این مطلب از میهن پست نگاه دقیقی به خودروی نسل هشتم فولکس‌ واگن گلف خواهیم داشت. در ادامه با بررسی کامل این خودروی 28 هزار پوندی با ما همراه شوید.

مشخصات نسل هشتم فولکس‌ واگن گلف  ۱.۵ eTSI 150PS DSG

قیمت: ۲۸۰۲۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۴۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

اگر در دوران قرنطینه حسابی کلافه شده‌اید همین‌جا با ما همراه شوید! این هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف افسانه‌ای است که ما پشت فرمانش نشسته‌ایم. لوکس‌تر؟ بله. رضایت‌بخش‌تر؟ قطعاً. کم‌مصرف‌تر؟ حتماً. بسیار متفاوت؟ شوخی نکنید! شاید دنیا هم‌اکنون در وضعیت متفاوتی قرار داشته باشد اما گلف جدید همچنان یک گلف است! این خودرو تکامل یافته است، همین!

این موضوع به ویژه درباره نسل هشتم گلف صدق می‌کند که همچنان بخش اعظم پایه و اساس نسل پیشین خود را حفظ کرده اما خب تغییرات رخ داده در آن نیز بسیار چشمگیر بوده‌اند. فولکس لحظه‌به‌لحظه به عرضه هاچبک تمام الکتریکی ID.3 نزدیک می‌شود و بنابراین نیم‌نگاهی هم به همپوشانی این دو خودرو در بازار دارد.

مدل‌های بنزینی گلف شامل یک نسخه ۳ سیلندر ۱ لیتری با قدرت ۱۰۹ اسب بخار و نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با خروجی‌های ۱۲۸ یا ۱۴۸ اسب بخار می‌باشد؛ و اگر علاقه به داشتن گیربکس دوکلاچه دارید می‌توانید هر یک از پیشرانه‌ها را با تکنولوژی eTSI هم سفارش دهید که به یک استارتر/ژنراتور ۴۸ ولتی مجهز شده است. این سیستم از انرژی ذخیره شده در زمان ترمز گرفتن برای کمک به سیستم استارت/استاپ و کاهش بار کاری پیشرانه استفاده می‌کند.

کم‌توان‌ترین نسخه از پیشرانه eTSI اواخر امسال عرضه خواهد شد اما مدل eTSI 150PS در دسترس بوده و آمار و ارقام ارائه شده توسط آن امیدوار کننده به نظر می‌رسد. گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری این پیشرانه از دور ۱۵۰۰ در دسترس بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه‌ای می‌شود. مصرف سوخت این نسخه نیز حدود ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

در جاهای دیگر همچون همیشه گلف بجای دگرگونی اساسی تنها ارتقا یافته است. این خودرو اندکی طویل‌تر از قبل بوده و چند میلی‌متری هم به فاصله بین محوری اضافه شده است. بی‌شک سرنشینان بخش عقب راحت‌تر از قبل خواهند بود. پروفایل کلی خودرو به ویژه ستون‌های C خاص گلف بوده اما شاید عادت کردن به نمای جلو کمی زمان ببرد. در این بخش چراغ‌های بسیار نازک زیر نواری کشیده نصب شده‌اند.

البته فولکس تریم های گلف جدید را دستخوش تغییر کرده است. تریم ها با مدل لایف شروع می‌شود که دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰ اینچی است.

مدلی که ما تست کردیم از نوع استایل بود که به رینگ‌های ۱۷ اینچی، صندلی‌های جلوی اسپورت، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و چراغ‌های جلوی ارتقا یافته مجهز شده است. افرادی که خواهان ظاهر اسپورت تر بدون پرفورمنس بیشتر هستند می‌توانند مدل R-Line را بخرند.

این تجهیزات در مدل‌ها کاملاً امیدوار کننده به نظر می‌رسند اما خب باید بهای آن را بپردازید. گلف پایه در نسخه ۱۱۰Ps 1.0 بنزینی و تریم لایف قیمت ۲۳۳۰۰ پوندی دارد که بیش از ۳ هزار پوند گران‌تر از ارزان‌ترین نسخه سئات لئون جدید می‌باشد. در لئون جدید هم تقریباً همان تکنولوژی‌ها را دریافت خواهید کرد اما خب تجهیزات این خودرو نسبت به گلف کمتر است.

و البته شما نیازی به صرف وقت زیاد برای بالا بردن قیمت گلف نخواهید بود زیرا این مدل که ما تست کردیم بدون سفارش حتی یک آپشن قیمت ۲۸۰۲۵ پوندی داشت.

خب سوالاتی که پیش می‌آیند این‌ها هستند: دینامیک سواری بازنگری شده گلف جدید در جاده‌های بریتانیا چگونه خودش را نشان می‌دهد؟ آیا تکنولوژی بیشتر این خودرو توجیه کننده قیمت بالاتر آن هست؟

اولین چیزی که متوجه می‌شوید رفاه و آسایش بالای کابین است که در سرعت‌های پایین بسیار به چشم می‌آید. سیستم eTSI کمک‌حال خوبی برای پیشرانه درون‌سوز بوده و انتقال قدرت بین این دو مجموعه بسیار نرم صورت می‌گیرد. شما به ندرت از مدار خارج شدن پیشرانه بنزینی را متوجه خواهید شد. پرفورمنس مناسبی هم وجود داشته و گشتاور زیادی در دورهای میانی ارائه می‌شود که کار سبقت گرفتن را راحت خواهد کرد.

مورد مهم بعدی گیربکس DSG فولکس است که همیشه عادت به نشان دادن برخی ناهنجاری‌ها داشته اما این بار نرم‌تر از همیشه بوده و می‌توانیم آن را مشابه گیربکس‌های مبدل گشتاور بدانیم. البته گیربکس در سرعت‌های پایین از جمله مانور در پارکینگ‌ها بی‌عیب نبوده اما بهتر از همیشه ظاهر شده است.

تنظیمات شاسی گلف همیشه بیش از آنکه چابکی خودرویی همچون فورد فوکوس را هدف قرار دهد راحتی را مدنظر قرار داده است؛ اما به نظر می‌رسد مهندسان شاسی فولکس در نسل هشتم نقش محوری‌تری داشته‌اند. این خودرو از قفل دیفرانسیل الکترونیکی که اولین بار در گلف GTI نسل پیشین بکار رفته بود استفاده کرده و همچنین دارای سیستم تعلیق بازنگری شده و فرمانی دقیق‌تر و فرزتر است.

اما نقطه مقابل این تنظیمات هم وجود دارد. خودرو در کل بسیار راحت بوده اما هم‌اکنون حس مرموزی از سفتی در کیفیت سواری وجود دارد که در ناهمواری‌ها به چشم می‌آید. موضوع نگران‌کننده اینکه صدای جاده به کابین نفوذ کرده است.

بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم که همچون گذشته فضای کافی برای چهار فرد بزرگ‌سال را ارائه می‌کند. فضای بار ۳۸۱ لیتری نیز نسبت به قبل تغییری نکرده و فولکس معتقد است این فضا برای یک مسافرت خانوادگی کفایت می‌کند.

طراحی داشبورد گلف ساده اما هوشمندانه بوده و از متریال نرم و مرغوب در تمامی محل‌های مناسب استفاده کرده است. البته ما علاقه زیادی به پلاستیک پیانوبلک بکار رفته در اطراف صفحه‌نمایش و پشت آمپرها نداریم هرچند خود پانل‌ها شفافیت بالایی داشته و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اما زیر صفحه‌نمایش اصلی هم دکمه‌های حساس به لمس قرار گرفته‌اند که دمای کابین و صدای سیستم صوتی را کنترل می‌کنند. این تنظیمات عملکرد خوبی دارند اما دقیقاً جایی قرار گرفته‌اند که شما دستان خود را برای کنترل صفحه‌نمایش قرار می‌دهید و بنابراین زمانی که بخواهید یک عملکردی را انتخاب کنید شاید ناخواسته دمای کابین را افزایش دهید.

و این ریزه‌کاری‌ها می‌تواند پاشنه آشیل گلف باشند مخصوصاً وقتی که آن را با نسل جدید لئون و اوکتاویا مقایسه کنیم. این دو خودرو همچون همیشه ارزان‌تر هستند اما تفاوت‌هایی در کیفیت متریال بکار رفته وجود دارد.

جدیدترین نسل گلف بهبودهای ارزشمندی در بخش‌های زیادی داشته است. قوای محرکه هیبریدی ملایم این خودرو به‌طور استثنایی آرام و خونسرد بوده و متریال بکار رفته در کابین نیز بهتر از همیشه هستند؛ اما تنظیمات شاسی و طراحی کابین سوالاتی را ایجاد می‌کنند؛ و این به معنی کاهش فاصله بین گلف جدید و هم‌خانواده‌های ارزان‌تر می‌باشد.

باهم در میهن پست تصاویری از نسل هشتم فولکس‌ واگن گلف را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا