گوناگون

نظام مند بودن جشنواره تئاتر نیازمند بالا رفتن سواد هنرمندان است

به گزارش خبرنگار مهر، در ششمین روز از برگزاری بیست و یکمن جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و پیش از ظهر یکشنبه، نمایش گروه فالو به کارگردانی آرش شریف زاده و نویسندگی بهرام جلالی پور و بازیگری نویسنده و کارگردان وبازیگر عرصه تئاتر مهدی فرشیدی سپهر در سالن شهید آوینی همدان به روی صحنه رفت.

این نمایش داستان کودک خیال پردازی است که به کمک پدر بزرگ خود می تواند راه اعتماد به نفس را پیدا کند و از خیال پردازی خود به اعتماد به نفس دست یابد، این نمایش برای گروه سنی کودک و در بخش مسابقه کودک در سه سانس صبح و بعد از ظهر بر روی صحنه می رود.

 کارگردان و نویسنده و بازیگر عرصه تئاتر کشور در حاشیه برگزاری این نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای نظام مند بودن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیاز است سواد هنرمندان این عرصه بالاتر رود.

%da%af%d8%b1%d9%88

مهدی فرشیدی سپهر در ادامه با بیان اینکه با افزایش سواد هنرمندان در عرصه تئاتر تقاضا مندی نیز افزایش می یابد، افزود: بالارفتن سواد هنرمندان باعث انتقال به مدیران و مسئولان و کارگردانان شده و تقاضا را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با مهیا شدن چنین شرایطی هنرمندان تقاضای خود را از ارائه یک تئاتر کیفی بالا می برند و هنرمندان تقاضا ها را طبقه بندی می کنند.

 کارگردان و نویسنده و بازیگر عرصه تئاتر کشور در مورد بین المللی بودن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: جهان مصرف کننده است و پیام هایی که از جشنواره به جامعه داده می شود نشان از بین المللی بودن آن دارد.

فرشیدی سپهر در ادامه گفت: موضوعات و پیام های نهفته در اجراهای نمایش و در واقع ذات پیام نمایش نشان می دهد که جشنواره ای بین المللی است و یا اینکه نیست، می توان جشنواره ای غیر بین المللی برگزار کرد اما اخلاق را در هنر گنجاند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بالا رفتن کیفیت جشنواره به تعداد گروه های شرکت کننده نیست، بیان داشت: این موضوعات و پیام های نمایش ها است که سطح کیفی جشنواره را مشخص می کند.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 21 مهر ماه سال جاری با شرکت 39 گروه در همدان در حال برگزاری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا