گوناگون

نظر ساکت درباره تمديد با کي‌روش

محمدرضا ساکت درباره متن قرارداد پيشنهادي فدراسيون فوتبال براي تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش اظهار کرد: مربي خارجي داشتن خوب است اما مربي خارجي نياز به مديريت و راهبري دارد که اين موضوع در پيشرفت کار بسيار اثرگذار و مهم است. اگر بتوانيم مربي خارجي را راهبري و مديريت کنيم، هزينه‌هايي که انجام داده‌ايم، بازخواهد گشت. اصولا مربيان خارجي، با متدهاي رفتاري و اخلاقي خاصي وارد مجموعه فوتبال ما مي‌شوند که کنترل آنها نيازمند يک مديريت قوي است.

ساکت با اشاره به متن قرارداد پيشنهادي فدراسيون فوتبال براي تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش گفت: من معتقد به انعقاد قرارداد شرطي هستم. شرطي به اين معنا که هم از نظر کسب نتايج خوب در جام ملت‌هاي آسيا و هم از نظر نظارتي که بايد روي تيم‌هاي پايه داشته باشد. مطلب ديگري هم بايد در قرارداد کي‌روش باشد: بحث چارچوب‌ها و ساختارهاي اداري فوتبال ايران و احترام به هنجارهاي فني، مديريتي و اخلاقي کشور ما. او بايد بداند ماحصل تلاش مربيان ايراني در تيم ملي در اختيارش است و بنابراين تعامل لازم و هم‌انديشي را بايد با مربي ايراني داشته باشد. نبايد فراموش کنيم در چرخه مربيان ما يکي از حلقه‌هاي مهم کي‌روش است اما او تنها حلقه‌ اين چرخه نيست.

وي تصريح کرد: حلقه‌هاي مربيگري کشور ما مشتمل بر تعداد زيادي از مربيان، مدرسين و اساتيدي است که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند. اين که کي‌روش مربي قابلي است را رد نمي‌کنم اما معتقد هستم فدراسيون بايد اهتمام بيشتري نسبت به مديريت راهبردي تيم ملي، پشتيباني، تدارکاتي و مسائل اداري تيم ملي داشته باشد تا هيچ‌گونه نقطه اشکال و ايرادي نداشته باشيم که کي‌روش به آن استناد کند.

مديرعامل سابق باشگاه سپاهان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به افرادي که در فدراسيون فوتبال صاحب مسئوليت هستند، گفت: در فدراسيون افراد قابلي داريم و قبول ندارم که آقاي کفاشيان فاقد مديريت است. به نظر من آقاي کفاشيان مديريت متفاوتي دارد. اگر بخواهيم مديريت ايشان را در بحث نتيجه‌گيري مورد بررسي قرار دهيم، مي‌بينيم که با تيم‌هاي مختلف نتايج قابل‌قبولي کسب کرده‌اند. در نظر داشته باشيد وقتي در حوزه دبيري فدراسيون يک فرد باسابقه و باتجربه مثل آقاي نبي را مي‌بينيد و يا افراد ديگر را بررسي مي‌کنيد، متوجه مي‌شويد اين‌ها افراد فوتبالي و با دانشي هستند که علي کفاشيان به کار گرفته است. در مجموع برآيند مديريت آقاي کفاشيان را مثبت ارزيابي مي‌کنم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش به سه شاخصه امکانات، مديريت راهبردي و برنامه‌ريزي و هماهنگي کادر فني و فدراسيون اشاره و اظهار کرد: فدراسيون بايد روي اين سه موضوع تمرکز شود. اصلي که به آن اعتقاد دارم اين است که در مورد استفاده از مربيان خارجي نبايد هيچ‌گونه نقطه ضعف و ناهنجاري در مجموعه ما بروز کند زيرا مربيان خارجي روي نقاط اشکال احتمالي تأکيد دارند و از آن به نفع خود استفاده مي‌کنند.

ساکت در ادامه در پاسخ به اين سوال که قبل از جام‌جهاني، کارلوس کي‌روش شخصاً اقدام به هماهنگي بازي‌هاي دوستانه مي‌کرد، آيا اين موضوع اين از ضعف فدراسيون نيست، گفت: طبعا فدراسيون بخش روابط بين‌الملل دارد اما بايد بپذيريد يک شخص در سطح کي‌روش ارتباطاتي دارد که مي‌تواند هماهنگي‌ها براي برگزاري بازي‌هاي دوستانه را شتاب دهد. وقتي شما چنين عنصري را داريد، در بازي مديريت از آن استفاده مي‌کنيد. اين ايرادي ندارد اما تصميم‌گيري‌ها بايد بر عهده فدراسيون باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا