گوناگون

نظر مردم آرژانتين در مورد رويارويي با ايران

  تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و آرژانتين در دومين ديدار خود در جام جهاني 2014 برزيل، امروز و از ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت تهران در ورزشگاه مينيرائو به مصاف هم خواهند رفت.

ايران در ديدار نخست خود با نيجريه به تساوي بدون گل رسيد و آرژانتين هم دو بر يک بوسني و هرزگوين را مغلوب کرد. بدين ترتيب اگر ليونل مسي و يارانش بتوانند ايران را شکست دهند با 6 امتياز مي‌توانند اميد داشته باشند به عنوان تيم نخست از اين گروه راهي مرحله بعد شوند.

به گزارش فارس، در حالي که چند ساعت تا آغاز اين ديدار باقي مانده است، نظر مردم آرژانتين در مورد رويارويي با ايران پرسيده شده است. آنها گرچه از عملکرد تيمشان مقابل بوسني و هرزگوين رضايت چنداني ندارند اما همه‌شان بر اين باور هستند که آلبي سلسته مي‌تواند ايران را شکست دهد.

آگوستين ديکروسه که يک معلم 31 است و در بوينس آيرس زندگي مي‌کند مي‌گويد: «بين دو تيم يک شکاف کيفي عميق وجود دارد». او مطمئن است که کشورش در اين مسابقه پيروز خواهد شد و به توانايي تهاجمي تيم الخاندرو سابه‌يا ايمان دارد. وي به بازي بوسني و هرزگوين با آرژانتين در يکشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: «حدس مي زنم ايران مي‌بازد اما منتظر است يک اشتباه از دفاع آرژانتين سر بزند تا با يک ضد حمله کار را تمام کند. همان اتفاقي که يکشنبه گذشته در بازي بوسني و آرژانتين افتاد.»

نستور سوتيرو که يک بازنشسته 76 ساله است نيز همين نتيجه را پيش بيني کرد. او اظهار داشت که از عملکرد تيم خود تاکنون ناراضي است اما مطمئن است که آرژانتين مي‌تواند به دور دوم مسابقات راه پيدا کند. وي اين نکته را هم اضافه کرد که بازي ايران و نيجريه که دوشنبه هفته پيش برگزار شد جذاب نبود و امکان صعود ايران به دور بعدي مسابقات بسيار کم است.

خوان کروز خِلي که دانشجوي روزنامه نگاري است و 25 سال دارد از شهر لاپلاتا واقع در 50 کيلومتري پايتخت آرژانتين مي‌گويد که ايران حاميان پرشور و حرارتي دارد. او اعتراف کرد که عميقا فوتبال ايران را نمي شناسد اما آينده سياست بين المللي ايران خوب است و اين موضوع باعث همدلي‌اش با ايران مي شود. «من شرط مي بندم که ايران مي‌تواند به دور دوم جام جهاني راه پيدا کند. زنده باد ايران!»

خوان کروز اظهار داشت: «درست است که در زمينه فوتبال آرژانتين نسبت به ايران در سطح بالاتري قرار دارد اما هر يک از تيم‌هايي که در اين دور از مسابقات جام جهاني حضور دارند در جاي خود با ارزش هستند و براي مسابقه فينال مبارزه مي کنند.»

وي در ادامه اين‌گونه توضيح داد که به ملت ايراني احترام مي گذارد چون از سال 1979 به بعد به شدت با نظام امپرياليست مبارزه کرده است و از حاکميت ملت‌ها و حقوق تمام ملت هاي دنيا دفاع مي کند. درست است که اين امر مستقيما به فوتبال مربوط نمي‌شود اما نمي‌توان آن را ناديده گرفت زيرا تيم فوتبال برگزيده يک ملت است و ويژگي‌هاي ملتش را در خود دارد. در اين زمينه ايران براي من يک قهرمان جهاني به حساب مي آيد.»

پدرو مِندولا که يک ميوه فروش 67 ساله است تفکري کاملا متفاوت دارد. «آرژانتين خيلي از ايران بالاتر است و بايد اين بازي را حداقل 4 بر صفر ببرد. من فکر مي کنم که ايران در اين مرحله حذف خواهد شد. مطمئنا آرژانتين برنده مي شود زيرا کار بسيار ساده‌اي در پيش دارد.»

آن دسته از آرژانتيني‌ها که با آن ها مصاحبه شد در خارج از محدوده جام جهاني چيز زيادي از فوتبال ايران نمي دانستند. روکه آنتونيو رومرو که در تجارت مشغول به فعاليت است و 52 سال دارد، پس از اين که احتمال صعود به نيمه نهايي را رد کرد و گفت: «مي‌دانم که خيلي زحمت مي‌کشند و فعاليت مي کنند و همين موضوع نتايج را مشخص مي کند.»

نيکلاس کوئِيو وکيلي 30 ساله از لاپلاتا گفت که رفتن به دور بعدي به نتيجه بازي آرژانتين و نيجريه بستگي دارد.

آرژانتين کشوري است که يک فرهنگ فوتبالي غني دارد. زنان نيز در حاشيه نماندند و نظر خود را اعلام کردند. جسيکا بِيوسو که وکيلي 27 ساله است با خوشحالي گفت: «به شدت از تيم آلخاندرو سابلا حمايت مي‌کنم. فکر مي‌کنم که بايد کمي اوضاع را مرتب کند اما در کل همه چيز خوب پيش مي رود.»

سولِداد گودوي که يک معلم 29 ساله است در مورد بازي جام جهاني فوتبال سخني نگفت. او اظهار داشت: «بايد هزينه‌اي که برزيل در اين جام جهاني صرف کرده و درگيري‌هاي اجتماعي پيش آمده در اين کشور را نيز در نظر داشت.»

برخي از آرژانتيني‌ها نيز خيلي به فوتبال علاقه نداشتند اما دوست داشتند که کشورشان در اين جام جهاني پيروز باشد. ورونيکا يانوس که يک کتابدار 33 ساله است در اين باره مي‌گويد: «خيلي از فوتبال خوشم نمي‌آيد اما وقتي پاي مسابقات جهاني در ميان است موضوع فرق مي کند. فکر مي‌کنم که آرژانتين مي‌تواند ايران را شکست دهد.

سولداد گومز که يک خانه‌دار 30 ساله است گفت: «فقط مسابقات تيم آرژانتين را دنبال مي‌کنم، ولي بر اساس آنچه تا به حال ديده‌ام بردن تيم ايران خيلي آسان است.»

روکه در مورد رويارويي ايران و آرژانتين گفت: «اين امر موضوعي کاملا ساده است. در فوتبال هيچ منطقي وجود ندارد و نتيجه به خيلي چيزها بستگي دارد. منطق مي‌گويد که بر اساس کيفيت بازيکنان و تاريخ، آرژانتين بايد برنده بازي باشد اما بايد 90 دقيقه بازي کرد و بعد نتيجه را ديد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا