گوناگون

نقش تعيين كننده مرجعيت ديني در مقابله با تروريست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان عدالت اداری حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه بیست و ششم خردادماه هیات عمومی با تقبیح و محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه و ددمنشانه گروه تروریستی داعش اظهار داشت: ملاحظه قساوت و سنگدلی تروریست ها در عراق و جنایاتی که مرتکب شده اند، تاسف‌انگيز است و تاسف‌بارتر حمايت مدعيان حقوق بشر از اين جريان تروريستي است.

وي افزود: تجهيزات و لجستيك اين گروه‌هاي تروريستي حاكي از آن است كه اين اقدامات غيرانساني با حمايت آمريكا و غرب و همپيمانان منطقه‌اي آنان انجام مي‌شود و دست‌هاي پيدا و پنهان خائن استكبار جهاني و عوامل سرسپرده آن، فراموش شدني نيست.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به فتواي حضرت آيت الله العظمي سيستاني مبني بر واجب كفايي بودن جهاد عليه جريان تروريستي داعش و بسيج ميليوني مردم عراق در اجابت از اين فتوا اضافه كرد: اين گوشه چشمي بود از جايگاه مرجعيت نزد شيعيان كه در روايات اسلامي ما نيز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به روايتي از امام هادي(ع) در باب مسايل مربوط به دوران غيبت گفت: آن حضرت فرمودند، « اگر نبود وجود علمايي كه در زمان غيبت امام زمان(عج)، مردم و جامعه را به سوي آن امام دعوت كنند، بندگان خدا را به سوي امام زمان(عج) راهنمايي و ارشاد نمايند و آنان را به وجود او رهنمون شوند و ناتوانان را از دام‌هاي شيطان آزاد ‌سازند و  ضعفا را از چاله‌هاي دشمنان برهانند، مردم از دين خدا برمي‌گشتند». 

وي ضمن تبيين اين روايت تاكيد كرد: بي‌ترديد دينداري مردم مرهون زحمات علماي دين و كساني است كه امام هادي(ع) آنها را معرفي كرده است.

رئيس ديوان عدالت اداري حضرت امام خميني(ره) را از مصاديق چنين عالمان ديني دانست و اضافه كرد: حضرت امام خميني(ره) شخصي بودكه ما را از گرفتاري و منجلاب حكومت شيطاني پهلوي رهانيد. مسير را به ما نشان داد و امت و بشريت را هدايت كرد.

رئيس ديوان عدالت اداري اضافه كرد: سخنان و نظر ايشان به نحوي بود كه نه فقط ايرانيان و مسلمانان كه غيرايرانيان و غيرمسلمانان نيز با ملاحظه آن شيفته او مي‌شدند و اين به معني اتصال ايشان به سرچشمه معارف اهل بيت‌(ع) بوده است.

وي در پايان وجود ارزشمند مقام معظم رهبري و نقش بي‌بديل ايشان را در هدايت كشور و انقلاب طي ربع قرن از مصاديق علمايي دانست كه در عصر غيبت از دین خدا دفاع می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا