گوناگون

نقش روحانیت در تبیین اقتصاد مقاومتی، مهم است

81156732 5682246

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز پنجشنبه در اولین نشست ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ در قم تاکید کرد: قم بعنوان ام القرای جهان اسلام از نظر اقتصاد مقاومتی، عمرانی، آبادانی و توسعه باید الگوی کشور باشد.

وی افزود: مراکز پژوهشی و علمی قم باید در نظریه پردازی مسائل اقتصادی پیشرو باشند و جامعه را در راستای آرمان های اقتصادی اسلام و اهل بیت(ع) ارشاد و هدایت کنند.

امام جمعه اراک، اصلاح الگوی مصرف، مصرف بهینه، تولید و توزیع بهینه را از مولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: هدف اقتصاد مقاومتی به حداکثر رساندن توانایی و به حداقل رساندن چالش ها و آسیب های تحریم است.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت گزاری در انقلاب اسلامی را باید قدر دانست افزود: باید برای بهره مندی از فرصت ها برنامه ریزی و تدبیر داشته باشیم تا بتوانیم جمهوری اسلامی را به قدرت اول منطقه و آسیا تبدیل کنیم.

دری نجف آبادی گفت: تبدیل شدن ایران در ابعاد مختلف به قدرت منطقه ای با تلاش مضاعف، عزم و اراده و مدیریت جهادی امکانپذیر است و با تنبلی، اسراف و تبذیر هیچ ملتی نمی تواند قله ها را فتح کند.

وی آموزه های دینی و ارزشی را چراغ راه کشور برای پیشرفت و سعادت ذکر کرد و افزود: با فرهنگ سازی و عزم و اراده عممومی هر هدفی قابل دستیابی است و در این مسیر همه رسانه های جمعی، مراجع و علما و دانشگاه ها و حوزه های کشور باید کمک کنند.

دری نجف آبادی بر مدیریت جهادی تاکید کرد و افزود: مدیریت جهادی فساد ستیز و انگیزه های دینی، مردمی و الهی در آن نهفته است.

پیش نشست همایش ˈگفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دینˈ با هدف تبیین اقتصاد مقاومتی و چگونگی نگرش دین به آن و نقش علمای حوزه در تبیین این اقتصاد با پیام تصویری آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید و سخنرانی مسوولان کشوری و استانی روز پنجشنبه در قم به مدت یک روز برگزار شد.

نشست اصلی این همایش آذرماه امسال در تهران برگزار می شود. ک/2

569 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا