گوناگون

نقویان: ما امیر کبیر هایی را خفه کردیم

حجت الاسلام نقویان گفت و گویش با سخنرانی اش متفاوت نیست. در هردو از حافظ می گوید.

به گزارش خبرآنلاین نقویان به  عنوان یک روحانی محبوب که در دوره ای در کنار حجت الاسلام پناهیان دو سخنران معروف تهران بودند، این روزها کمتر  با سخنرانی های به روز و همراه اشعار حافظش جایی در قاب تلویزیون دارد.با این حال حجم درخواست ها از او کم نشده و برای همین زمان این گفت وگو به سال 93 رسید.

نقویان در زمان مصاحبه فرقی با زمانی که سخنرانی می کند ندارد و همچنان برای بیان مقصودش از جناب حافظ زیاد بهره می گیرد. به روز هم هست و یادی از کاست جدید  همایون شجریان می کند؛« نه فرشته ام نه شیطان» می کند. با نقویان درباره حواشی پیرامون حضورش در مراسم ختم منتسب به خاتمی، فایل صوتی جعلی سخنرانی او،حضورش در وزارت ورزش در ابتدای دولت نهم،آفت تندروی درجامعه و آسیب شناسی روحانیت گفت وگو کردیم.

برخی اظهارات بیان شده در این گفت وگو به شرح زیر است:

*من نه به جناح ایشان{سید محمد خاتمی} و نه به جناح مقابل شان وابسته نیستم.

*عموم کسانی که بعد از شنیدن فایل صوتی جعلی موضع گیری های تندی داشتند، وقتی توضیحات بنده، فرزندانم یا جوابیه بنده را خواندند نوعا تماس می گرفتند و از من حلالیت می طلبیدند.

*به سیستم اداره کشور ایرادات جدی دارم.این کلمه واضح و روشن و شفافی است. چون این انقلاب اسلامی برای فرد خاصی انجام نگرفته است.

*راجع به آقای صالحی امیری و سوابقشان هیچ نقطه منفی برای من احراز نشد.

*من دغدغه اصلی ام اصل نظام است. خیلی کاری به این دولت و آن دولت و این مجلس و آن مجلس ندارم. اگر کسی دلش به حال اصل نظام و انقلاب می سوزد، باید خیلی زیرکانه تر عمل کند. باید بداند کجا سکوت کند، کجا فریاد بزند.

*اینکه تاثیر مرجعیت اجتماعی روحانیت در میان مردم کم شده نیاز به تحقیق و تامل بیشتری دارد.

*لطمه ای که امروز به جایگاه روحانیت خورده است به خاطر ورود در عرصه سیاست و قدرت نیست، علتش سوء استفاده از قدرت از سوی برخی از ما روحانیون است.

* ما در جامعه خودمان امیر کبیر هایی را خفه کردیم. شاه قجری رگ او را زد، ما رگ سخن و نظر این امیر کبیرها را بریدیم.

*اینکه خیال کنیم ملت یعنی همین هایی که دور و بر من هستند و حقیقت را آنچنان که هست نبینیم، خطر بزرگی است.

*یک بار در جلسه مسئولان رده دوم نظام گفتم:« مبادا یک وقتی مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی به این درد بی درمان دچار شوند که نشود واقعیت ها را برای آنها گفت. تحمل نکنند و بعد هم بگویند: تو در حال سیاه نمایی هستی!»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا