گوناگون

نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در دامغان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبادی عصر دوشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نخستین جلسه کمیته مطالعه مفید شهرستان دامغان طی سالجاری در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری شهرداری دامغان از روز 12 ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مکان این نمایشگاه در شهربازی و یا در پارک دانشجو با توافق شهرداری دامغان خواهد بود.

فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: در برپایی این نمایشگاه غرفه هایی چون نرم افزار، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و ایستگاه نقاشی در کنار عرضه کتاب های متنوع و قرآنی دایر می شود.

علی آبادی اضافه کرد: امیدواریم شهروندان و به ویژه نسل نوجوان و جوان از این نمایشگاه استقبال خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید در جامعه دینی و اسلامی ترویج و گسترش یابد فرهنگ قرآنی است که این کار از ضروریات جامعه محسوب می شود.

وی خاطر نشان ساخت: باید انگیزه مطالعه کتاب در جامعه را ایجاد و زمینه ورود آحاد مردم را به کتابخانه ها فراهم آوریم و از راه فرهنگ مطالعه را تقویت کنیم.

مراجعه بیش از 33 هزار نفر دامغانی به کتابخانه های عمومی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان نیز در این جلسه با بیان اینکه 9 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد اظهار داشت: در سه ماهه نخست سالجاری 33 هزار و 371 نفر به این تعداد کتابخانه مراجعه داشتند که از این تعداد 18 هزار و 353 نفر را بانوان و 15 هزار و 18 نفر را آقایان تشکیل داده اند.

محبوبه امیراحمدی اضافه کرد: 130 هزار و 579 عنوان و 165 هزار و 362 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان وجود داد.

وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی و مشارکتی در شهرستان دامغان را در مجموع پنج هزار و 34 نفر بیان کرد.

3500 کتاب در دامغان امانت داده شد

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: در طی سه ماهه نخست سالجاری سه هزار و 586 جلد کتاب به امانت داده شد.

امیراحمدی به میزان اعتبارات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان در سال گذشته اشاره داشت و افزود: اعتبار سال گذشته این اداره 400 میلیون ریال بوده که از این میزان اعتبار تنها 40 میلیون ریال اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: اعتبار امسال اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان 300 میلیون ریال است که در صورت تخصیص آن این میزان اعتبار صرف تعمیر، بازسازی و تجهیز کتابخانه های عمومی این شهرستان می شود.

در این جلسه پیرامون ایجاد ساز و کارهایی برای به وجود آوردن روحیه مطالعه و کتابخوانی در بین کارکنان دولت و تصویب کارگروه های پیشنهادی کمیته نهضت مطالعه مفید و برنامه راهبردی کتابخانه های عمومی شهرستان در سالجاری از سوی اعضا بحث و تبادل نظر صورت گرفت و هریک از اعضا دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا