گوناگون

نماینده ایلام: عملیات غرور آفرین آزادسازی مهران از افتخارهای رزمندگان اسلام است

81221040 5795302

به گزارش ایرنا، «عمران علی محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات کربلای 1 که منجر به آزاد سازی مهران شد، نقش مهمی در پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام داشت.

وی با مهم خواندن آزاد سازی مهران و ضرورت عملیات کربلای یک در آن برهه زمانی افزود: برخی از شواهد نشان می دهد که دشمن در حملات قبل از آن به مناطق فکه، شرهانی، زبیدات، حاج عمران و تا حدودی در مهران ناموفق بود، اما همچنان از حملات زمینی خود دست برنداشت و حملات خود را ادامه می داد.

وی اضافه کرد: در صورتی که نیروهای خودی به دشمن فرصت می دادند قصر شیرین و سومار نیز همانند مهران تصرف می شد که در این صورت ممکن بود افزون بر نقاط راهبردی برخی از شهرهای مرزی را نیز از دست می دادیم که این موضوع تاثیر بسیار بدی در روحیه نیروهای خودی برجا می گذاشت و تبعات سیاسی برای نظام به دنبال داشت.

علی محمدی گفت: افزون بر ضرورت سیاسی – نظامی انجام عملیات علیه حمله های دشمن امام نیز همواره از وضعیت مهران می پرسیدند به طوری که در دو نوبت به مسوولان جنگ فرمودند: «پس مهران چه شد؟»

نماینده ایلام اظهار کرد: مهران یکی از نقاط راهبردی بود و دشمن سرمایه گذاری زیادی برای این نقطه حساس کرده بود.

وی ادامه داد: پس از این بود که رزمندگان اسلام با لبیکی دیگر به امام راحل در عملیاتی پیروزمندانه توانستند مهران را از چنگال نیروهای بعثی آزاد کنند و جلوی پیش روی های دیگر دشمن را بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: گرامی داشت یاد و خاطره سالروز آزاد سازی مهران و همه شهدای انقلاب وظیفه ای همگانی است که باید هر سال در این مناسب مهم و ارزنده پاس داشته شود.

علی محمدی اظهار کرد: شهرستان مرزی مهران امروز فرصتی ارزنده پیش روی کشور اسلامی ایران گشوده زیرا به عنوان دروازه عتبات عالیات مایه خیر و برکت برای مردم استان ایلام به ویژه مردم قهرمان و مرزدار مهران شده است.

وی تاکید کرد: با فراهم شدن امکانات زیربنایی و برنامه ریزی های مناسب برای توسعه این شهرستان و بهره وری از فرصت پیش آمده، مرز بین المللی مهران می تواند سبب رونق اقتصادی استان و کشور شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از همه مسوولان و نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواست تا با هم افزایی برای توسعه و نهایت استفاده از مزیت مرز بین المللی تلاش بیشتری انجام دهند.

مهران در فاصله 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام بارها مانند دیگر نقاط مرزی کشور مورد تهاجم زمینی و هوایی رژیم بعث صدام قرار گرفت.

شهر مرزی مهران در دوران دفاع مقدس پس از چند بار دست به دست شدن میان نیروی عراقی و سپاه اسلام سرانجام دهم تیرماه سال 1365 در عملیات «کربلای یک» با رمز یا ابوالفضل العباس ادرکنی آزاد و از اشغال دشمن بعثی بیرون شد. ک/3

7177/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا