گوناگون

نماینده سمنان: واردات میوه با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست

81198188 5755725

ˈعلیرضا خسرویˈ چهارشنبه شب در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان سمنان در شهمیرزاد افزود: اقتصاد مقاومتی با کمک به رونق تولید در مزرعه دست یافتنی است و اینکه سالانه هزاران تن میوه به کشور وارد شود و بخش وسیعی از آن نیز موز و آناناس باشد قابل قبول نیست.

وی یکپارچه سازی اراضی، توسعه مکانیزاسیون و استفاده از روش های جدید کاشت، روزآمد کردن علوم کشاورزی و توجه به بازاریابی را از رهکارها برای توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: در بخش کشاورزی باید به استفاده بهینه از مابع آبی نیز توجه بیشتری شود.

خسروی رساندن راندمان آبیاری از 30 تا 35 درصد فعلی به 90 تا 95 درصد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وضعیت آب در کشور بحرانی است و باید در مصرف آب دقت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تغییر روش کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید به سمت کشاورزی گلخانه ای برویم و از منابع آبی نهایت استفاده را داشته باشیم.

خسروی، ایران را دوازدهمین کشور تولیدکننده گندم در کشور دانست و گفت: تولید 12 تا 13 میلیون تن گندم برای ایران با ظرفیت بالای آن کافی نیست و در این بخش نیز باید قدمهای بلندتری برداریم.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و شهمیرزاد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس دولت را از خود دانسته و جدا نمی داند و باید کمک کرد و تدابیری موثری اندیشید تا رونق کشاورزی در کشور تحقق یافته و این بخش سروسامان بگیرد.

در این آیین که استاندار سمنان، جمعی از تولیدکنندگان، دست اندرکاران و فعالان بخش کشاورزی و اجرایی استان سمنان حضور داشتند از 48 تولید کننده برتر این بخش به همراه مدیران نمونه، خبرنگاران برتر و زکات دهندگان برتر این استان تجلیل شد.

استان سمنان دارای 198 هزار هکتار اراض زراعی و باغی است و سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید دارد.

بخش کشاورزی 18.6 درصد اشتغال و 15.3 درصد ارزش افزوده استان سمنان را به خود اختصاص داده است و ارزش محصولات کشاورزی تولیدی این استان بیش از 20 هزار میلیارد ریال است.ک/2

599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا