گوناگون

نماینده شیروان در مجلس: پرداخت زکات می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند

81182403 5727718

به گزارش ایرنا ˈعبدالرضا عزیزیˈ روز جمعه در جمع اهالی روستای ˈفیض آبادˈ این شهرستان در پاسخ به گلایه های مردم این روستا از وضعیت نابسامان مالی و عدم برخورداری از امکانات، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین گرفتاری های ما این است که نسبت به دستور الهی در خصوص زکات و خمس بی اعتنا هستیم.

وی افزود: با پرداخت زکات و خمس تا حدودی از مشکلات اقتصادی کاسته می شود و در سایه این امر خیرخواهانه و خداپسندانه خداوند نیز گره از مشکلات بندگانش باز می کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس در ادامه با انتقاد از نظام اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ایران، اسلامی نیست و اقتصاددانان ایران غربی هستند و وجود ربا در نظام بانکی ما ناشی از همین امر است.

عزیزی در خصوص مشکلات مردم این روستا از ناحیه خشکسالی و افت آب های زیر زمینی در سال جاری اظهار کرد: هم اکنون شیروان از این نظر در منطقه خطر و خط قرمز است که البته از 10 سال قبل کمابیش با کاهش بارندگی ها و خشکسالی تدریجی مواجه بوده است.

وی افزود: میزان بارندگی در این شهرستان در نیمه نخست سال آبی جاری 76 درصد کاهش داشت که البته با بارش های بهار امسال این وضعیت بهتر شده و تا حدودی جبران شد.

نماینده مردم شیروان با اشاره به درگیری کل مناطق استان خراسان شمالی با بحران خشکسالی، گفت: بهترین راه مقابله با این بحران آن است که مردم و کشاورزان توصیه های کارشناسان و متخصصان امر را جدی گرفته و بر آن اساس رفتار کنند.

نبود وسیله حمل و نقل، راه ارتباطی نامناسب و پردست انداز در مسیر شوق آباد، عدم اجرای طرح هادی، نبود ماشین جمع آوری زباله و فقدان تابلو قابل دید در ورودی روستا از مشکلاتی بود که توسط دهیار این روستا مطرح شد.

روستای فیض آباد از توابع بخش مرکزی شیروان در 20 کیلومتری شرق شیروان قرار دارد که دارای 150 خانوار مشتمل بر هزار و 700 هزار نفر جمعیت است.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است. ک/2

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا