گوناگون

نماینده فاروج: طولانی شدن طرح های اجرایی، آفت است

81221728 5796466

به گزارش ایرنا ˈهادی شوشتریˈ دوشنبه شب در آیین کلنگ زنی پروژه اجرای شبکه پایاب سد چری اظهار کرد: اجرای صفر تا 100 این پروژه باید ظرف دو سال به پایان برسد تا شیرینی برخورداری از مزایای آن در کام مردم شیرین بیاید.

وی از فاروج به عنوان یکی از پرظرفیت ترین شهرستان های استان خراسان شمالی برای طی مسیر توسعه یاد کرد و افزود: قرار گرفتن در مسیر تردد هزاران مسافر و زائر، فرصت اقتصادی مناسبی را برای توسعه این خطه فراهم کرده است.

شوشتری مهمترین عامل در فرآیند توسعه را نیروی انسانی دانست و گفت: این شهرستان از این ظرفیت هم برخوردار است و علاوه بر آن ظرفیت کشاورزی و صنایع تبدیلی آن از فرصت هایی است که توجه به آن ضروری است.

اجرای شبکه های پایاب سد چری در سطح 702 هکتار شامل تجهیز و نوسازی اراضی، جاده بین مزارع، شبکه انتقال آب و آبیاری تحت فشار با اعتبار 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

روستای چری در 6 کیلومتری شهر فاروج واقع شده که سد چری در مجاورت آن بر روی یکی از سرشاخه های رود اترک در سال 71 آغاز شد و عملیات اجرایی آن تا سال 77 به طول انجامید.

این سد از نظر اهمیت چهارمین سد در بین پنج سد استان خراسان شمالی است که توان تنظیم سالانه شش میلیون متر مکعب آب را دارد.

این سد از نوع سازه خاکی با هسته رسی است که ارتفاع دیواره آن 42 متر، طول تاج 404 متر، عرض دیواره در پی 220 متر و عرض تاج 8 متر و سرریز سد از نوع لبه پهن جانبی است.

آب سد مزبور در چند روز اخیر به کلی خشک شده است. ک/2

7187/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا