گوناگون

نماینده مجلس: بودجه وزارت بهداشت در تاریخ کشور بی سابقه است

81162755 5693303

به گزارش ایرنا ˈعباسعلی منصوریˈ شامگاه سه شنبه در همایش اولین مجمع خیرین موسسه امداگران عاشورای کاشان اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور در سال 93 بودجه قابل توجهی به وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص یافت.

وی افزود: با این وجود بدلیل اینکه کشور در تنگناهای اقتصادی بویژه در بخش درمان قرار گرفته است، حضور خیریه ها می تواند گره گشای حل این مشکلات باشد.

وی مشکلات بخش درمان و مسائل پزشکی کشور را بسیار بیشتر از بودجه های موجود دانست و تاکید کرد: تنها با ورود مردم و خیرین در صحنه، گام های اساسی در رفع مشکلات این بخش برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نشست ها و جلساتی برای همسویی و تجمیع خیرین کاشان با این افراد برگزار شده تا بتوان از امکانات بالقوه منطقه جهت حمایت از محرومین استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این همایش گفت: سختی های زندگی آزمایشی برای رشد بندگان و پرورش گوهر درونی آنان است.

آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ اظهار داشت: سختی ها و تلخی های زندگی همه براساس حساب و کتاب بوده و صبوری در حوادث و سختی ها باعث ترفیع درجه انسان می شود.

وی افزود: گرسنگی، تشنگی، کمبودها، محدودیت ها، گرانی، حوادث، تصادفات و بیماریها همه اسرار الهی بوده و انسان از لابلای آنان گوهر خود را نشان می دهد.

امام جمعه کاشان تاکید کرد: صبوری در سختی ها درجات و مقاماتی به انسان در دنیا و آخرت عطا می کند و به گونه ای تجارت با خداست.

وی عیادت از بیمار و کاستن گرفتاری از صاحب درد را نمونه ای از ثواب و دارای اجر دنیوی و اخروی دانست.

مدیرعامل موسسه خیریه امداگران عاشورای کاشان نیز اذعان داشت: 450 بیمار سرطانی شناسایی شده در کاشان وجود دارد که پرداخت هزینه های درمانی برای آنان بسیار سنگین است.

دکتر ˈحسن الماسیˈ افزود: کمک های دارویی، صدور دفترچه بیمه، تامین تجهیزات پزشکی لازم برای این بیماران از جمله زمینه های فعالیت این موسسه جهت حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج است.

وی تعهد این موسسه در سال گذشته را 700 میلیون ریال جهت حمایت از نیازمندان این بخش عنوان کرد و گفت: با انجام 659 فقره فعالیت حمایتی به ارزش 460 میلیون ریال 70 درصد این تعهد در سال گذشته محقق شد.

موسسه خیریه امدادگران عاشورا موسسه ای غیردولتی و غیرسیاسی جهت حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج است که در مرکز کشور و در 22 استان این موسسه تشکیل شده است.

تنها شعبه غیراستانی این موسسه، شهرستان کاشان است که در سال 90 به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.

7429/545 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا