گوناگون

نماینده مجلس: مرکز آموزش، تحقیقات و پژوهش مصدومان شیمیایی در سردشت ایجاد می شود

81241384 5829785

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول خضری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: این مرکز تحقیقاتی با همکاری وزارت بهداشت در این شهرستان دایر می شود.

وی با بیان اینکه سردشت به عنوان اولین شهر بی دفاع و غیرنظامی قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در سطح دنیا شناخته شده است گفت: متاسفانه از این ظرفیت مهم در این شهرستان به خوبی استفاده نشده است.

خضری به سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پس از این سفر احیای کلینیک مصدومین شیمیایی و تامین دارو برای مصدومان شیمیایی این شهرستان به تصویب رسیده است و شعبه ای از بیمارستان ساسان تهران در سردشت به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مصدومان شیمیایی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه در زمان بمباران شیمیایی سردشت هشت هزار نفر مصدوم شده اند افزود: از این تعداد مصدوم شیمیایی شمار بسیار کمی احراز جانبازی شده اند.

وی گفت: دولت یک گروه از کارشناسان را برای شناسایی و تشخیص میزان جانبازی مصدومان شیمیایی را برای احراز جانبازی این مصدومان در آینده ای نزدیک به این شهرستان اعزام می کند.

خضری همچنین طرح موضوع در دادگاه لاهه و محکوم کردن کشورهایی که سلاح کشتار جمعی در اختیار رژیم بعثی قرار داده اند را نیز از برنامه های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه سردشت نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه مسوولان به جانبازان شیمیایی، وضعیت عمرانی شهر و تامین امکانات دارویی برای جانبازان شیمیایی سردشت شد.

ماموستا ملاسلام امینی افزود: اگر امروز امنیت پایدار در منطقه وجود دارد در سایه خون شهدا، ایثارگری جانبازان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است پس خدمت به خانواده های آنان باید در اولویت کاری همه مسئولان اجرایی قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری سردشت در ادامه این جلسه نیز با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب در صدد بر هم زدن امنیت منطقه در کشورهای همسایه هستند افزود: دشمن سعی دارد با ترفندهای شوم خود گروه هایی همچون داعش را به جان مردم بیگناه منطقه انداخته و از سویی دیگر بین آنها اختلاف افکنی کند.

حسین یوسفی فر افزود: باید هوشیارانه در راستای برقراری امنیت پایدار در منطقه همه مردم و دستگاه های امنیتی و اجرایی دست به دست هم دهند تا چهره پلید چنین گروهک هایی در این منطقه نمایان نشود.

شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

در بمباران شیمیایی هفتم تیرماه سال 66 که توسط رژیم بعثی عراق انجام گرفت 119 نفر به شهادت رسیدند و چندین هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

هنوز پس از گذشت سالها از جنگ تحمیلی، آثار مخرب این جنایت بر چهره مردم مظلوم سردشت دیده می شود.

7506/584/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا