گوناگون

نياز به رسانه براي ترويج هر دين و مكتبي یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اكبر فتوحي، ظهر يكشنبه در همايش بسيج و رسانه استان يزد اظهار داشت: رسانه در عصري كه به نام عصر ارتباطات لقب گرفته، اهميت و جايگاه بسيار مهم و ويژه اي دارد و امروز مي توان از رسانه ها به عنوان مدافعان خاكريزهاي جنگ فرهنگي ياد كرد.

وي با بيان اينكه دشمن از هر فرصتي براي ترويج افكار خود و بي اثر كردن برنامه هاي و آرمانهاي كشور استفاده مي كند، عنوان كرد: در چنين شرايطي وظيفه و رسالت رسانه هاي متعهد بسيار سنگين است و بايد هوشيار وارد عمل شوند.

سردار فتوحي با بيان اينكه دنياي غرب با استفاده از توان رسانه اي خود، فرهنگ و افكار پوچ خود را در سراسر دنيا پراكنده كرده است و براي جوانان ايران اسلامي نيز برنامه هاي ويژه دارد، عنوان كرد: غربي ها با استفاده از رسانه هاي خود به دنبال خشن جلوه دادن دين اسلام هستند و فعاليت هاي ضد اسلامي و اسلام هراسي آنها از چندي پيش آغاز شده است.

وي تاكيد كرد: آنها همچنين به دنبال گرفتن روحيه تعصب، مردانگي و غيرت از جوانان ايراني هستند و مي خواهند فرهنگ نادرست خود را جايگزين آرمانها و ارزشهاي ما كنند.

دشمن در جنگ نرم به دنبال تصرف مغزهاست

فرمانده سپاه الغدير استان يزد با بيان اينكه دشمن اكنون بر روي مغزها و افكار تمركز كرده است، عنوان كرد: دشمن در جنگ سخت به دنبال تصرف مرزها و در جنگ نرم به دنبال تصرف مغزهاست.

وي افزود: از اين رو مدتهاست به دنبال جهاني شدن فرهنگ است اما در واقع هدف غرب از فرهنگ جهاني، فرهنگ آمريكايي است.

سردار فتوحي با بیان اینکه در چنين شرايطي، رسانه ها باید در برابر دشمن موضع هجومی داشته باشند نه دفاعی، اظهار داشت: رسانه ها امروز مرزبانان فرهنگی کشور هستند و دشمن باید برای ورود و تهاجم به مرزهای فرهنگی کشور از مرزبانان فرهنگی آن عبور کند.

رسانه ها در همه جريانهاي مهم كشور نقش اساسي ايفا كرده اند

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رسانه ها در جريانهاي مهم هر كشور نقشي اساسي ايفا كرده اند، به تشريح نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس، پيروزي انقلاب اسلامي و ديگر شرايط حساس جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

فرمانده سپاه الغدير استان يزد با بيان اينكه هر تفكر، مكتب و ديني براي تبليغ و ترويج خود نيازمند رسانه است، خاطرنشان كرد: ترويج تفكر، دين و مكتب بدون كمك رسانه امكانپذير نيست.

سردار فتوحي تصريح كرد: اهمیت رسانه ها علاوه بر خلق روحیه گروهی، در خلق روحیه فردی است و بیشتر تأثیرات این قشر بر فرد فرد افراد جامعه است از این رو دین برای گسترش باورهای خویش نیازمند رسانه است و هرگز بدون تبلیغ و رسانه نمی توان باورهای دینی را گسترش داد.

تفاوتهاي جنگ نرم و جنگ سخت از ديدگاه فرمانده سپاه الغدير

وي مسئولیت رسانه ها را در راستای احکام اسلامی سنگین دانست و اظهار داشت: باید تهدیدها را شناخت چرا که جنگ نرم امروز با جنگ سخت دیروز تفاوتهاي بسياري دارد به طوری که جنگ سخت خشن و همراه با کشتار بود اما جنگ نرم همراه با مهربانی، دوستی و آرام است، جنگ سخت آنی و کوتاه مدت بود امام جنگ نرم با حوصله و با برنامه ریزی برای بلند مدت است، در جنگ سخت ابزار جنگ پیدا و قابل شمارش بود اما در جنگ نرم ابزار جنگ پنهان هستند.

اين همايش امروز با حضور جمعي از اصحاب رسانه استان يزد، مسئولان بسيج و سپاه الغدير استان يزد، اعضاي بسيج رسانه استان و مسئولان شهرستان تفت در اردوگاه شهيد صدوقي سانيچ برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا