گوناگون

نگرانی سازمان ملل از سرنوشت فعال عربستانی

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد درمورد صدور حکم ۱۰ سال برای “رائف البدوی” فعال عربستانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از “المنار”، شماری از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل درباره صدور حکم 10 سال زندان، هزار ضربه شلاق و پرداخت 10 میلیون ریال عربستانی جریمه نقدی برای رائف البدوی، وبلاگ نویس، ابراز نگرانی کردند.

این کارشناسان تأکید کردند این حکم “”شرم آور” البدوی به اتهام آزادی بیان مسالمت آمیز در زمینه مسائل دینی و مسائل دیگر صادر شده است.

گزارشگران سازمان ملل از عربستان سعودی خواستند به انجام اصلاحات دست بزند تا نظام قضائی آن مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

براساس اعلام وب سایت “مرکز خبر سازمان ملل متحد”، این کارشناسان نگرانی خود را ابراز کرده اند به این دلیل که اتهامات وارده به البدوی “بخشی از اقدامات مدوام (دستگاه قضائی عربستان) برای پیگرد قانونی کسانی است که آشکارا دیدگاه های دینی خود را بیان می کنند.”

این کارشناسان همچنان استانداردهای بین المللی درخصوص آزادی بیان و عقیده و پایبندی به رفتار انسانی با زندانیان را به حکومت عربستان سعودی گوشزد و در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که تنبیه بدنی مانند شلاق نقض قوانین بین المللی است که شکنجه و سایر رفتارهای بی رحمانه، غیر انسانی و تحقیرآمیز را ممنوع می کند.

براساس این گزارش، رائف البدوی که در تاسیس وب سایت های لیبرال در کشور عربستان مشارکت کرده است، در ماه ژوئن 2012 به اتهام تاسیس سایت اینترنتی با عنوان “تفکر لیبرالیسم” و به گفته رژیم سعودی “اهانت به اسلام” بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا