گوناگون

نگران سلامتی محصولات و تولیدات کشاورزی گلستان هستم

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرگدری عصر دوشنبه در اولین کارگاه مشورتی ذی‌نفعان مجموعه تالاب‌های بین‌المللی گلستان افزود: در حوزه محیط زیست گلستان شرایط شکننده ایی را شاهد است. سفره های آب زیر زمینی آلوده است و برداشت های زیادو بیش از حد مجازی از این سفره ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ما در استان کارخانه تولید کود ارگانیک داریم اما نتوانستیم از حداقل 500 هزار هکتار زمین زیر کشت خود یک درصد سطح کشت را با این کود انجام دهیم.

مرگدری خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی باید در زمینه استفاده از این کود ها تلاش کند و محیط زیست هم برنامه ریزی موثر تر و جدی تری در این خصوص انجام دهد.

سعی می کنیم فاضلاب شهری را اجرا کنیم

وی با بیان این که دریای خزر هم دچار آلودگی است، افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی نباید مساله‌ای به نام فاضلاب به معنایی که محیط را آلوده کند وجود داشته باشد.

مرگدری افزود: به روش های مختلف سعی می کنیم مساله فاضلاب شهری با اولویت ویژه اجرا شود تا فاضلاب‌ها محیط و سفره‌های آب زیر زمینی را آلوده نکند.

وی گفت: برعکس ظاهری که استان گلستان و نامی که دارد از کمبود آب رنج می بریم و بیماری های بسیار گسترده ای در حوزه جنگل داریم و درحدود 400 هزار هکتار جنگلی که در گلستان داریم اما به ازای هر هزار هکتار یک کارشناس هم نداریم.

کارگاه مشورتی در خصوص مدیریت تالاب ها یک تدبیر است

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: با تدبیر و برنامه ریزی این کارگاه آموزشی را در مسیر سریع تر، صحیح تر و منطقی تر هدایت و مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه مشورتی از نگاه من یک تدبیر است و باید به دنبال چاره اندیشی باشم تا بتوانیم برنامه مدیریتی بهتری تدوین کنیم.

وی افزود: با تعامل، همکاری و هم افزایی می توانیم اثر بخشی بهتری با منابع محدود و امکاناتی که داریم مدیریت بهتری داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: باید وضع موجود محیط زیست را تحلیل کنیم و براساس شناخت برنامه های خود را تدوین و تدارک ببینیم.

مرگدری با بیان این که به منافع آنی توجه نداریم و نسبت به آیندگان مسئولیم، گفت: در بحث برنامه ریزی و توسعه بر 4 رکن مبانی توسعه اعتقاد داریم به طوری که توسعه استراتژیک و همه جانبه و پایدار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا