گوناگون

هتک حیثیت علم در مقابل دانشگاه تهران!

رضا صنعتی در یادداشتی که سایت الف آن را منتشر کرده، هدف از درج آگهی‌های «فروش پایان‌نامه و نگارش مقاله» را که بیشتر در خیابان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران به چشم می‌خورد، «تحقیر و اهانت به حیثیت علمی کشور» توصیف کرده است.

در این یادداشت می‌خوانیم: «طی سالیان گذشته بارها در هنگام عبور از مقابل دانشگاه تهران با توزیع گسترده‌ تراکت‌های تبلیغاتی «فروش پایان‌نامه، ترجمه، تحقیق و مقالات ISI و ISC در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری» مواجه ‌شده بودم.

اما هفته‌ گذشته که برای انجام کاری مجددا از مقابل این دانشگاه عبور کردم، به نظرم رسید حجم این قبیل تبلیغات در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.

من نمی‌دانم چند درصد از دانشجویان، تحقیقات، مقالات و پایان‌نامه‌های علمی خود را به این روش تهیه می‌کنند اما معتقدم حجم تبلیغات صورت‌گرفته، آن هم در مقابل دانشگاه تهران هدفی جز «تحقیر و اهانت به حیثیت علمی کشور» را دنبال نمی‌کند و در حالی که ما در سالیان اخیر بر رشد علمی کشور تاکید کرده‌ایم و تقویت روحیه‌ خودباوری علمی را وجهه‌ همت خویش قرار داده‌ایم، تحمل این اهانت به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

اینکه چرا این پدیده‌ زشت و اهانت آشکار تاکنون با واکنش مناسبی از سوی مجامع علمی کشور مواجه نشده است نیز در جای خود قابل بررسی است اما اکنون که دولتی جدید بر سر کار آمده، از مسئولان وزارت علوم توقع می‌رود که با پیگیری‌های خود از طریق مراکز ذی‌ربط، اقدام عاجلی در برخورد با این پدیده‌ زشت انجام دهند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا