گوناگون

هدف از محرم احیاء امر به معروف و نهی از منکر/ از تحریفات واقعه عاشورا جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی پیش از ظهر چهارشنبه در آستانه فرارسيدن محرم الحرام و ايام شهادت سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش در نخستين گردهمايي خدام خانه قمر بني هاشم حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) در سالن اجتماعات دفتر نشر و فرهنگ اسلامي اين حسينيه با تاکید بر این که هدف از محرم احیاء امر به معروف و نهی از منکر است افزود: محرم ماه خودسازی، بیداری، هوشیاری و عزاداری است.

وی بقاي اسلام ناب محمدي (ص) را به بركت قيام امام حسين(ع) دانست و خاطر نشان کرد: همه باید با حضور خود در در آئين عزاداري امام حسين (ع) برای ترويج و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه و جذب جوانان به اين عزاداري و آشنا نمودن آنان با قيام اباعبدالله الحسين (ع) تلاش كنيم.

امام جمعه دامغان خطاب به خادمان امام حسین (ع) در ایام محرم نیز عنوان کرد: عزاداري هاي سيدالشهدا(ع) بايد در خور شأن و منزلت عزاداران برگزار شود و وظايفي كه در هر سمتي متقبل مي شويد باید به نحو احسن از عهده آن بر آیید.

ترابی با تاکید بر هوشیاری مردم و خادمین در جلوگیری از تحریفات واقعه عاشورا تاکید کرد: دشمنان از اين راه مي خواهند عاشورا را سبك جلوه دهند و به اهداف خود و تضعيف اعتقادات مردم برسند.

در ابتداي اين مراسم نیز علي عالمي مدير اجرايي حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان گزارشي از برنامه پيش بيني شده براي برگزاري عزاداري ايام ماه محرم و صفر ارائه داد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا