گوناگون

هدف اصلی شرکت فولاد صبانور جلوگیری از خام فروشی است

81222570 5797860

سعید تفضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت صبانور در استان کردستان به تنهایی حدود 200 میلیارد تومان برای کارخانه فرآوری هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد صبانور از دو سال پیش در بورس پذیرفته شده و بیش از سه هزار سهامدار حقیقی و حقوقی دارد.

وی سهامدار اصلی شرکت صبانور را شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات دانست که عمده سهامداران این شرکت نیز صندوق حمایت از بازنشستگی کارکنان فولاد با 85 هزار بازنشسته است.

تفضلی با اشاره به اختلاف میان شرکت صبانور و شرکت زرین معدن قراکند بیجار گفت: اختلاف محدوده میان دو معدن از دو سال پیش و زمانی که هنوز شرکت زرین معدن تاسیس نشده بود اغاز شد.

وی ادامه داد: شرکت صبانور در مورد ثبت غیرقانونی محدوده شرکت زرین معدن به سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعتراض کرد و سازمان هم موضوع را به شورای عالی معادن کشور ارجاع داد و در این شورا رای به نفع شرکت صبانور صادر شد.

به گفته وی در رای صادر شده، محدوده ای هم برای شرکت زرین معدن مشخص شد و مجددا در شورای معادن کشور مطرح شد که بازهم رای به نفع شرکت صبانور صادر شد.

تفضلی گفت: پس از گذشت مدتی، اطلاعات نادرستی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شد و اینگونه بیان شد که دو معدن، بر سر زمینی اختلاف دارند که وزیر نیز خواستار تقسیم محل اختلاف شد.

مدیرعامل شرکت فولاد صبانور افزود: این درحالی است که بحث اختلاف اراضی نبود و مسئله سر پنج تا 10 میلیون تن ذخیره سنگ آهن است که صدها میلیارد تومان ارزش دارد.

تفضلی اظهار کرد: حق 85 هزار حقوق بگیر و بازنشسته مطرح بود و ما ملزم به پیگیری بودیم.

وی به میزان سرمایه گذاری این شرکت برای راه اندازی کارخانه فرآوری در کنار این معدن اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد این کارخانه با اتکا به ذخایر موجود صورت گرفته است که اگر بخش قابل توجهی از این ذخایر در این اختلاف از شرکت صبانور گرفته می شد، سرمایه گذاری برای فرآوری توجیه نداشت.

وی تصریح کرد: شرکت چند بار از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان درخواست کرد، اما فایده ای نداشت لذا مجبور شدیم مدارک شامل رای شورای عالی معادن، پروانه بهره برداری و سوابق 20 سال فعالیت شرکت صبانور را به دیوان عدالت اداری ارائه کنیم.

تفضلی افزود: دیوان عدالت اداری نیز رای موقتی صادر کرد مبنی بر اینکه تا زمان صدور رای نهایی هیچکدام از دو طرف حق برداشت نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت صبانور روال قانونی را طی کرده است، گفت: ما در حال ایجاد اشتغال در کشور هستیم و یکی از اهداف اصلی شرکت ما نیز بکارگیری جوانان منطقه و ایجاد شغل است.

تفضلی افزود: در جلسه ای که برای حل اختلاف میان دو شرکت تشکیل شده است برخلاف گفته مدیرعامل شرکت زرین معدن قراکند، هیچ نماینده از شرکت صبانور در آن حضور نداشته است و به ما در این رابطه اطلاع نداده اند.ک/3

570/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا