گوناگون

همایش اقتصاد و فرهنگ از منظر امام خمینی(ره) در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر سه‌شنبه در این آئین با تسلیت به مناسبت رحلت امام اظهار داشت: امام خمینی(ره) با همراهی مردم توانست به حکومت چندهزار ساله طاغوت در ایران پایان دهد و حکومتی الهی را بنیان گذاشت.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا در ادامه به توصیه‌های حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با موضوعات اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: همه باید تلاش کنیم تا در این مسیر حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب موضوع فرهنگ است که همواره در این مورد توصیه‌هایی را داشته‌اند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: اینکه امسال مدیریت جهادی به عنوان یک راهکار برای عمل به شعار سال یعنی اقتصاد و فرهگ مطرح شده است را باید به خوبی واکاوی کرده و مورد توجه قرار دهیم.

IMG16005077

حجت‌الاسلام محمودی نیا بر لزوم حرکت در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی با مدیریت جهادی تاکید کرد و ادامه داد: در فرهنگ مدیریت جهادی نبود اعتبار، امکانات و موقعیت مناسب جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه از همه توان و ظرفیت‌ها باید در این مسیر استفاده کنیم، خاطرنشان ساخت: برای عمل به مدیریت جهادی باید با اطاعت محض از مقام عظمای ولایت به انجام امور و اجرای برنامه‌های مورد نظر پرداخت.

امام جمعه برازجان نیز در این همایش با تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال امام عظیم‌الشان و اظهار داشت: امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت تاریخ معاصر بود و نقش مهمی در هدایت مردم ایران اسلامی داشت و همواره از مستضعفان عالم دفاع می‌کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح خاطرنشان ساخت: حضرت امام خمینی(ره) فقیه و حکیم و یک سیاستمدار دوراندیش و عارف الهی بود و با حرکت الهی خود به ملت ایران اعتبار بخشید و ملت را از ظلم و جفاهای خاندان پهلوی رهایی داد.

وی در ادامه به قیام 15 خرداد اشاره کرد و بیان کرد: مردم تهران و قم به دنبال سخنرانی و افشاگری امام خمینی(ره) در سال 42 قیام کردند و این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود که افراد زیادی نیز در این روز به شهادت رسیدند.

IMG16031056

امام جمعه برازجان با اشاره به هجمه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در بحث اقتصاد و فرهنگ، تصریح کرد: همه باید به منویات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشیم و در این راستا و مسیر حرکت کنیم تا شاهد دستیابی به موفقیت باشیم.

لازم به ذکر است که در این همایش که با مشارکت هیئات مذهبی، مداحان و روحانیون شهرستان بوشهر در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد، علی اکبر قربانی پژوهشگر و استاد دانشگاه به قرائت دو قطعه شعر به مناسبت ایام اعیاد شعبانیه پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا