گوناگون

همایش پرچمداران بصیرت در سنندج بر گزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل موسسات قرآنی کشور ظهر چهارشنبه در همایش پرچمداران بصیرت در سنندج اظهار داشت: استفاده از تفاسیر و آیات قرآنی می تواند بهشت دنیا و آخرت ر ا برای مسلمان رقم بزند.

حسین بهبودی با اشاره به این مطلب که قرآن کلام خداوند متعال است و در آن به تمامی ابعاد و جوانب زندگی بشر اشاره شده است، افزود: بزرگترین معلم زندگی قرآن است.

وی بیان کرد: ترویج قرآن در بین نوجوانان و جوانان یکی از رسالت های خطیر مسئولان باشد چرا که در سایه قرآن می توان به مودت، برادری و رحمت رسید.

مدیرکل موسسات قرآنی کشور یادآور شد: باید قرآنی باشیم و قرآن خواندن را اولویت کاری خود قرار بدهیم تا بتوانیم در ترویج و اشاعه آن در جامعه کوشا باشیم و هیئت ‌های مردمی بهترین و تواناترین تشکل‌ ها برای تحقق این مهم هستند.

بهبودی ادامه داد: انتظار می رود توفیق آشنایی با معارف اسلامی و عمل به سیره و سنت اهل بیت عصمت و طهارت به همه ما داده شود تا بتوانیم در این مسیر به خوبی گام برداریم.

وی با اشاره به این مطلب که هیئت‌ های مردمی عظیم ‌ترین و والاترین تشکل دینی و مذهبی در کشور هستند، گفت: در این هئیت ها نمادی از عشق و ارادت و دلدادگی مردم ایران نسبت به خاندان عصمت و طهارت متجلی می شود.

مدیرکل موسسات قرآنی کشور اظهار داشت: هیئت ‌های مذهبی باید بار تربیتی داشته باشند و با حضور در هیئت‌ های مذهبی مردمی است که سیره اهل بیت علیهم ‌السلام گسترش می ‌یابد و در جامعه به بهترین شکل ممکن ترویج داده می ‌شود.

بهبودی افزود: باید در هیئت‌ های مذهبی آموزه‌ های دینی و معارف قرآن کریم ترویج داده شود تا جوانان و نوجوانان از توطئه دشمنان در امان بمانند.

وی بیان کرد: اجرای دوره ‌های صحیح‌ خوانی و روخوانی قرآن کریم در هیئت‌ های مذهبی به ویژه در ایام محرم و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور همه هیئت‌های مذهبی در استان کردستان را امری لازم برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه دانست.

مدیرکل موسسات قرآنی کشور گفت: انتظار می رود در این ماه مبارک بستر سازی های لازم برای ترویج قرآن و قرآن خوانی به ویژه در بین جوانان فراهم شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا