گوناگون

همه حاشیه های هنرمندان در برزیل

مجله مهر: یاردوازدهمی که خبرسازتر از یازده یار تیم ملی شد. پروژه «یاردوازدهم» با هدف حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی شکل گرفت و جمعی 50 نفره از هنرمندان و ستاره های سینما و پیشکوستان ورزشی  در لیست مسافران اعزامی به برزیل جای گرفتند. این گروه قرار بود علاوه برحمایت از تیم ملی در جام جهانی، برنامه ای تولید کنند تا در شبکه نمایش خانگی پخش شود. به این ترتیب هزینه این سفر نیز برای حامی مالی این مجموعه جبران می شد.

در ابتدا قرار شد سید جواد هاشمی تهیه کننده این پروژه و محمد حسین لطیفی کارگردانی آن را به عهده داشته باشد. لیست بلندبالای هنرمندان اعزامی به برزیل نیز شامل نام‌هایی همچون نیوشا ضیغمی، محسن تنابنده، مهناز افشار، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی، لاله اسکندری، مرتضی پاشایی، بهنوش طباطبایی، بهنوش بختیاری، کامبیز دیرباز، مهدی پاکدل، امین حیایی، برزو ارجمند، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، سیدجواد رضویان، محمدرضا گلزار، رامبد جوان و چند نام دیگر می‌شد. حتی عکس‌های بعضی از آنها با پرچم کشور و لوگوی جام جهانی  هم منتشر شد. اما بعد از مدتی موج انصراف هنرمندان از این پروژه به راه افتاد و جمعی از هنرمندان از جمله کارگردان پروژه،  با دلایلی مختلف انصراف‌شان را از این مجموعه از طریق رسانه ها اعلام کردند. موضوعی که موجب ناراحتی و واکنش سیدجواد هاشمی تهیه کننده پروژه شد.

در نهایت هم‌زمان با شروع رقابت های جام جهانی و بازی های تیم ملی فوتبال جمعی از هنرمندان راهی برزیل شدند که اسم خیلی هایشان در لیست اولیه موجود نبود. در نتیجه مسافرانی همچون نرگس محمدی، فاطمه گودرزی، سام درخشانی، محراب قاسم خانی، رضایزدانی, محمدرضا شریفی نیا، سیاوش خیرابی، کامران تفتی, سید جوادهاشمی, پژمان جمشیدی، محسن تنابنده، حسام نواب صفوی، مهران غفوریان، امیرحسین صدیق از جمله کسانی بودند که به برزیل اعزام شدند. سفر این هنرمندان و منتشر شدن فیلم‌ها و عکس هایشان در صفحات اجتماعی، سایت ها و خبرگزاری ها با حاشیه های زیادی همراه بود که در چند روز گذشته حسابی خبرساز شدند.

جنجال شلوارک

اولین سری عکس های منتشر شده از هنرمندان اعزامی به برزیل جرقه اولین حاشیه حضور آنها در جام جهانی را هم زد. شلوارک پوشیدن رضا یزدانی، سام درخشانی، سیاوش خیرابی و محسن تنابنده و محراب قاسم‌خانی با واکنش رسانه های داخلی و حتی کاربران شبکه های اجتماعی همراه بود.

جنجال «یار دوازدهم» در برزیل

برخی طبق عادت این چند وقته دست به کار شدند و به صفحه شخصی محراب قاسم خانی رفتند و در آنجا سرو صدا کردند. این موضوع با واکنش محراب قاسم خانی مواجه شد و قاسم خانی از همان برزیل در صفحه اینستاگرامش جوابیه تندی به معترضین در صفحه اش منتشر کرد. جوابیه قاسم خانی در صفحه ایسنتاگرامش بازهم خبرساز شد و در اخبار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار گرفت تا او مجبور شود جوابیه دیگری بنویسد و متذکر شود که حرفهای او مختص به همان عده ای است که صفحه اینستاگرامش را به‌هم ریختند. او در جوابیه دومش بازهم تاکید کرد که پول این سفر از جیب بیت المال نیست و اسپانسر پروژه، آن را پرداخت می کند و حتی خرج بلیت و خورد و خوراک نیز به عهده خود هنرمندان است. قاسم‌خانی در جوابیه دومش به این نکته هم اشاره کرد که او نماینده کسی نیست و فقط نماینده خودش است:« من نماینده ایران در برزیل نیستم و هیچ مسئولیت سنگینی هم روی دوش خودم حس نمی‌کنم. من نماینده خودم هستم و به عنوان یه عشق فوتبال و عشق سفر اومدم که از دیدن فوتبال و یه کشور جدید لذت ببرم. در نتیجه توقع خاصی از من نداشته باشید. همونطور که وقتی شما به سفر میرید من هیچ توقعی از شما ندارم.»

قاسم‌خانی البته به این توضیح‌ها هم بسنده نکرد و چند روز بعد در صفحه اینستاگرامش عکسی از شلوارک هایش منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت: « جسارتا اگه دوستان ناراحت نميشن اينجا گرمه و من مي‌خوام شلوارك بپوشم. مشكلم اينه كه نميدونم كدوم رو بپوشم. كسى نظرى نداره؟»

جنجال «یار دوازدهم» در برزیل

داستان شلوارک های قاسم خانی به اینجا ختم نشد و برخی افراد و رسانه ها به اعتراض و حتی دفاع از وی برآمدند و حتی این موضوع تیتر یک روزنامه داخلی هم شد. خبرگزاری ایسنا نیز در واکنش به شلوارک پوشیدن قاسم خانی مطلبی را منتشر کرد که بسیاری از پایگاه های خبری آن را بازنشر کردند. در بخشی از این  یادداشت آمده است:« بی‌شک، کسی دلواپس پوشیدن شلوارک نیست. هر کدام از همین شلوارک‌ها را در کنار چهارراه بغلی‌مان در تهران، 10 هزار تومان می‌فروشند و اولین نشانه خیلی‌ از ایرانی‌ها در آنتالیا و پاتایا، همین شلوارک‌های گل‌ گلی، صندل و پیراهن آستین حلقه‌ای است اما آیا به نظرتان نباید یک حامی فرهنگی تیم ملی، کمی شیک‌پوش‌تر باشد؟»

قرمز بالا یا پایین؟

دومین حاشیه از سفر هنرمندان به برزیل با انتشار عکس دیگری از سام درخشانی و رضا یزدانی آغاز شد.عکسی که در آن سام درخشانی در حال کشیدن سه رنگ پرچم کشور بر صورت رضا یزدانی است.

جنجال «یار دوازدهم» در برزیل 

در این عکس پرچم نقش بسته بر صورت این دو هنرمند برعکس رنگ های پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است این در حالتی است که در عکس منتشر شده رضا یزدانی پرچم دیگری بر سرش بسته است که درست قرار گرفته است. بی دقتی این دو هنرمند واکنش های منفی زیادی را در رسانه ها در پی داشت که خبر آن به عنوان گاف عجیب هنرمندان در برزیل منتشر شد.

 حرکت عجیب شریفی نیا

دوباره عکس های متنشر شده از برزیل گریبان هنرمندان اعزامی به جام جهانی را گرفت. این بارنوبت محمدرضا شریفی نیا و نرگس محمدی بود که خبرساز شوند. یک کاربر ایرانی سایت فیس بوک، عکسی حاشیه‌ای از حضور شریفی نیا و نرگس محمدی در یکی از خیابان‌های برزیل منتشر کرد. عکسی که در آن «مهران غفوریان» و «لیندا کیانی» هم در حاشیه تصویر دیده می‌شوند.حرکت عجیب شریفی نیا و نرگس محمدی در عکس و قرار گرفتن آنها در قالب صورت‌های یک نقاشی با پوشش نامناسب، با سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. عکسی که بسیاری از کاربران با تعبیر«منشوری» از ان یاد کردند.

 خبرسازی برای سام و نرگس

یک عکس و یک متن کوتاه، حاشیه‌های گروه هنرمندان اعزامی به برزیل را کامل کرد. خبری که در آن ادعا شده بود «سام درخشانی» و «نرگس محمدی» در برزیل، خبر ازدواج‌شان را اعلام کرده‌اند تا یک زوج سینمایی دیگر شکل بگیرد. خبر، به سرعت در سایت‌ها پیچید و عکسی از این دو بازیگر هم به عنوان سند این خبر منتشر شد.

جنجال «یار دوازدهم» در برزیل

خبری که البته پس از یکی دو روز تکذیب شد و از قول «فاطمه گودرزی» یکی از هنرمندان حاضر در برزیل، این خبر تکذیب شد.

حالا گروه هنرمندان اعزامی به برزیل، از سفر بازگشته‌اند و ماجرای سفر آن‌ها تمام شده است. ماجرایی که انگار حاشیه‌هایش هنوز تمامی ندارد. حاشیه‌هایی که با حضور آن‌ها در ایران، دوباره داغ می‌شود و پاسخگویی احتمالی آن‌ها را در پی خواهد داشت. آیا باید منتظر یک جنجال خبری جدید درباره سفر گروه هنرمندان به برزیل باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا