گوناگون

هم کد سازی تلفن های استان تا یک ماه آینده انجام می شود

81188128 5737612

ˈ مرتضی براریˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود : با این اتفاق که کار با ارزشی است هزینه تلفن های همه شهرستان های استان خراسان رضوی به صورت داخل شهری محاسبه می شود.

وی ادامه داد : با این کار ارزشمند هزینه های مردم در بخش تلفن ثابت به شدت کاهش پیدا می کند.

وی در خصوص تلفن روستایی در استان خراسان رضوی هم گفت : همه روستاها به تلفن ثابت وصل هستند فقط سه روستا در این زمینه مشکل دارند که تا دو ماه آینده مشکل این سه روستا هم برطرف می شود.

وی با بیان اینکه برخی از روستاها نیاز به ظرفیت بیشتر دارند ، افزود : هفته آینده جلسه ای با سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت و سعی می کنیم امسال بیشتر این مشکلات را برطرف کنیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت : ایشان حق بزرگی بر گردن این وزارت دارند و سال گذشته ماده واحده ای در مجلس تصویب شد که پرچمدار این ماده واحده ایشان بودند.

وی در خصوص اینترنت پرسرعت هم در سبزوار گفت : 15 روستا در سبزوار تا اردیبهشت ماه به اینترنت وصل شد و طبق برنامه ای که داریم 78 مرکز روستایی که شامل بیش از 100 روستا است تا تیرماه امسال به اینترنت پرسرعت وصل می شوند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد : با این 78 روستا همه روستاهایی که دارای مرکز تلفن هستند از طریق (ADSL ) به اینترنت وصل می شوند.

براری افزود : فقط 38 روستا در سبزوار باقی می ماند که انشااله در برنامه است که از طریق WLL روستایی به اینترنت پرسرعت وصل شوند.

وی در مورد پوشش تلفن همراه نیز گفت : حدود 60 روستا در شهرستان سبزوار نیاز به 38 بی .تی اس دارند که لیست آن را به نماینده فرماندار این شهرستان دادیم که اگر نیاز بیشتر است اعلام کنند تا در برنامه بگذاریم .

وی در خصوص سرعت و کیفیت اینترنت پرسرعت نیز گفت : قرار شده تا پایان خردادماه حداقل سه اس. تی .ام .وای اینترنت و یک اس. تی .ام .وای اینترانت به استان خراسان رضوی واگذار شود تا کیفیت و سرعت اینترنت بهبود یابد.

وی با بیان اینکه 20 دفتر پیشخوان در سبزوار وجود دارد ،گفت : اعلام آمادگی می کنیم متناسب با نیاز شهرستان این دفاتر هم توسعه یابد.

وی با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات هم گفت : تلاش می شود تا شهرستان سبزوار پیشتاز اجرای شهر الکترونیکی باشد.

7495/7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا