گوناگون

هندوانه و محافظت از چشمها

images16 هندوانه و محافظت از چشمها

به گزارش های دکتر به نقل از پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، چهار دلیل خوب برای خوردن هندوانه را برشمرده است :

هندوانه دارای آب فراوان است

هندوانه که دارای ۹۵ درصد آب است ، میوه ای ایده آل برای پیشگیری از کم آبی بدن است. آبرسانی به بدن برای بهبود عملکرد جریان خون ، هضم غذا ، تنظیم درجه حرارت بدن ، آبرسانی به پوست ، فعالیت های مغزی و ترمیم سلول ها ضروری است.

هندوانه کالری کمی دارد

هندوانه که دارای قند خیلی کمی است (هفت گرم در هر ۱۰۰ گرم) ، مناسب رژیم غذایی متعادل است. هر ۱۰۰ گرم هندوانه تنها ۳۰ کیلو کالری انرژی دارد. اما توجه داشته باشید که شاخص گلیسمی هندوانه حدود ۷۵ است ، بنابراین برای پیشگیری از افزایش قند خون بهتر است در میان وعده ها در خوردن هندوانه زیاده روی نکنید.

هندوانه سرشار از مواد معدنی است

هندوانه یکی از منابع طبیعی سدیم و پتاسیم است که ما هنگام تعریق این مواد معدنی را از دست می دهیم. هندوانه میوه ای ایده آل برای روزهای گرم تابستان است ، زیرا بدن را بازسازی می کند. پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است

هندوانه منبع مهمی از لیکوپن است. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که در برابر بسیاری از بیماری ها از بدن محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد مصرف هندوانه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد و همچنین می تواند فشار خون بالا را به طور قابل توجهی پایین بیاورد.

همچنین هندوانه که سرشار از ویتامین آ است ، از چشم ها محافظت می کند. تخمه های هندوانه خوراکی و حاوی ویتامین ث است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این میوه لذیذ همچنین از آسیب های سلولی جلوگیری و به بهبود زخم ها کمک می کند و برای دندان ها و لثه مفید است. دو واحد هندوانه ۲۵ درصد نیاز های روزانه بدن را به ویتامین ث تأمین می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا