گوناگون

هنرمندان گیلانی قابلیت حضور در عرصه دیپلماسی فرهنگی را دارند

به گزارش خبرنگار مهر، یونس رنجکش عصر شنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین افزود: از حضور هنرمندان جامعه باید در ابعاد گوناگون بهره گرفت که یکی از ظرفیت های آنان استفاده از این قشر در عرصه های روابط بین الملل است.

وی اظهارداشت: برگزاری جشنواره هایی چون فیلم و عکس دریای دوستی زمینه ای برای بهره گیری و بهره مندی از این ظرفیت ها است.

 سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دریای کاسپین تنها حوزه آبی جهان است که به دلیل فرهنگ دیرینه و سابقه ارتباطات فرهنگی ساکنان حاشیه آن تاکنون بدون تنش سیاسی بوده و در این میان جامعه فرهنگی و هنری نقش مهمی می تواند در توسعه همگرایی های بیشتر در روابط سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی کشورهای حاشیه این دریا داشته باشند.

وی با تاکید بر فعال شدن جامعه فرهنگی گیلان و بیرون کشیدن هنر از پستوی خانه ها اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه آن به جامعه فرهنگی هنری این فرصت ایجاد شده تا هنرمندان ما بتوانند در راستای ارزش های جامعه اسلامی به تولید آثار خود بپردازند.

رنجکش اظهار داشت: هنر باید کاربرد اجتماعی داشته باشد و از طریق آن پیام رسیدن اهداف تکاملی انسان به جامعه منتقل شود و به یقین جامعه فرهنگی هنر خود را در این راستا هزینه می کند.

وی بیان داشت: ابزار هنر و هنرمندان نقش مهمی در اعتلای جامعه داشته و موجب همگرایی بهتر اجتماعی و پیشبرد اهداف بیشتر توسعه می شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: با توجه به نگاه همگرایانه ای که بین دستگاه های فرهنگی استان و همچنین تاکیدی که از سوی استاندار گیلان و مجموعه استانداری برای استفاده از ظرفیت ها در توسعه استان وجود دارد بستر خوبی فراهم شده تا همه در کنار یکدیگر به آرمان های خود که نشات گرفته از اهداف نظام و برنامه های دولت است،دست یابیم.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بر تداوم آن با استفاده از ظرفیت سایر بخش ها تاکید کرد: نخستین جشنواره فیلم و عکس دریای دوستی کاسپین از سوی انجمن سینمای جوان استان گیلان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،ستاد ساماندهی سواحل  استانداری و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم لوح تقدیر برگزیدگان و پیشکسوتان فیلم و عکس استان های شمالی کشور از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اهدا شد.

در این مراسم همچنین نمایشگاه عکس دریای دوستی افتتاح و از تمبر و کتاب های آن نیز رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا