گوناگون

هوای اردبیل 14 درجه خنک شد

81199556 5757996

به گزارش روز جمعه ایرنا ، درحالی که ساکنان اردبیل در گرم ترین ساعات هفته گذشته دمای بیشینه 30 درجه بالای صفر را تجربه کردند و دیروز با دمای بیشینه 28 درجه بالای صفر مواجه بودند بیشینه دمای هوای اردبیل در ایستگاه مرکزی این شهر امروز (جمعه) از 14 درجه سلسیوس (سانتی گراد) فراتر نرفت.

مرکز کم ارتفاع جوی روی شرق مدیترانه که در حرکت شرق سوی خود با سامانه ناپایدار عرض های شمالی مستقر در غرب روسیه ادغام شده از اولین ساعات دیروز (پنجشنبه) اردبیل و قسمت وسیعی از این استان را زیر تاثیر قرار داده است.

پدیده های جوی ناشی از این سامانه به ویژه از امروز به شکل تراکم ابر و مه ، ریزش باران ، وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا در اردبیل نمایان شده است.

ساکنان اردبیل همچنین ظهر امروز علاوه بر بارش باران با نزدیک شدن به ساعات پس از ظهر با توجه به شرایط محلی و فصلی وقوع چند رعد و برق را نیز شاهد شدند.

در عصر جمعه هر چند پرتوهای تند آفتاب خرداد ماه هر از گاهی از لابه لای ابرهای کم ارتفاع می درخشند ولی تشکیل و گسترش ابرهای توفان زا و بارشی که در اصطلاح هواشناسی به کومولونیمبوس موسوم هستند از در پیش بودن بارش های رگباری همراه با رعد و برق در منطقه خبر می دهند.

استقرار این شرایط هوا در اردبیل و سایر شهرستان های این استان حال و هوای بسیار دلپذیری را برای ساکنان این نواحی به ویژه میهمانان و مسافران ایجاد کرده است.

کارشناسان هواشناسی که روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه درباره آشفتگی های جوی تا روز یکشنبه آینده به ساکنان منطقه هشدار داده بودند اعلام کرده اند که بارش تگرگ و وقوع سیلاب و آبگرفتگی گذرگاه های درون شهری براثر این دگرگونی های جوی در برخی نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا