گوناگون

واحدهای صنعتی، مادران مولد اقتصاد را به کارگران ساده تبدیل ‌می‌کنند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: وقتی بستر توسعه اقتصاد در قالب قطب‌های صنعتی متمرکز شود، اتفاقی که می‌افتد این است که مادری که می‌تواند با حضور در خانه تولیدکننده و مولد اقتصادی باشد، به یک محیط کارگری انتقال داده شده و به عنوان یک کارگر ساده از او استفاده می‌شود.

سیامک سلیمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ ” اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های اشتغال روستایی” به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی از دیدگاه پدافند غیرعامل هم نگاه کنید، می‌بینید که منطق ایجاب می‌کند برای حفظ ثبات یک جا تمرکز نداشته باشیم.

وی توضیح داد: اگر تولیدکننده را ملزم کنیم در قالب شهرک‌های صنعتی و قطب‌های صنعتی فعالیت‌ داشته باشد، اقتصاد را در یک جا متمرکز کرده‌ایم.

سلیمانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق می‌یابد که مشاغل خانگی را تقویت کنیم، یعنی اگر به جای تمرکز در یک جا تعدد مراکز فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد، اقتصاد پایدارتر است.

دبیر اجرایی نمایشگاه در اشاره به دیدگاه دستگاه اجرایی و نظام اجرایی کشور به این حوزه گفت: دیدگاهی که در این مجموعه حاکم شده این است که اقتصاد سکونتگاه نیست، بلکه کانون فرهنگ و تولید است.

وی با بیان اینکه یک خانواده روستایی وقتی کارکرد اقتصادی دارد که یک مادر در عین اینکه کدبانو و مادر خانواده است یک مولد اقتصادی و فرهنگی نیز باشد، اظهار کرد: این مادر آداب و سنن را به فرزندانش منتقل می‌کند و هویت خانواده، روستا و جامعه را حفظ و تعمیق می‌بخشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در استان مرکزی اضافه کرد: وقتی بستر اقتصاد در قالب قطب‌های صنعتی ایجاد شود، اتفاقی که می‌افتد این است که مادری که می‌تواند در خانواده مولد باشد به یک محیط کارگری انتقال داده شده و به عنوان یک کارگر ساده از او استفاده می‌شود.

وی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رااز وظایف آحاد ملت خصوصاً مسئولین اجرایی دانست و گفت: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده تشکیل جلسات هماهنگی و آموزشی با بخشداران بوده است.

سلیمانی از دیگر جلسات تشکیل شده در این راستا به جلسات هماهنگی و آموزشی برای شورای روستاها و دهیاران اشاره کرد و افزود: در این جلسات سازوکارها تعیین شدند و در کنارش تفاهم‌نامه‌هایی بوده که با دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد شده از جمله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و بسیج سازندگی.

دبیر اجرایی نمایشگاه، تعامل، همکاری و همبستگی و ارتباط با بسیج سازندگی را بسیار عالی دانست و گفت: اقدام خوبی که با حمایت استاندار و معاون عمرانی استاندار صورت گرفت، برگزاری این نمایشگاه است که بستری برای به نمایش گذاشتن اشتغال روستایی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بستری برای کارآفرینان در روستا فراهم کرد تا هم بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و هم مشکلاتشان را بگویند.

سلیمانی در اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته گفت: در ادامه بانک اطلاعاتی تهیه کردیم و با صداوسیما هماهنگ شده به عنوان یک الگوی موفق و کارآفرین دستاوردها را معرفی کند.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات، کارگروه توسعه روستایی استان با حمایت استانداری تشکیل شد که در قالب یک دیدگاه استانی، سیاست‌ها را تدوین و هماهنگ می‌کنیم و برای هر دستگاهی تعیین نقش می‌کنیم، سند توسعه روستایی استان هم تدوین شده و با بازنگری در آن نقشه راه همه دستگاه‌ها روشن می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی با اشاره به استقبالی که از نمایشگاه شد بیان کرد: با خروجی خوبی که گرفتیم، برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها قطعاً ادامه خواهد داشت و در شهرستان‌ها به مناسبت‌های مختلف نمایشگاه شهرستانی برگزار خواهیم کرد تا مجالی برای روستاییان تولید کننده در عرضه محصولاتشان فراهم باشد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا