گوناگون

واليبال ايران چند قدم تا فينال ليگ جهاني

ملي پوشان واليبال ايران با کسب 10 امتياز از 7 بازي نخست خود اميد زيادي دارند که به دور نهايي ليگ جهاني صعود کنند. آنها حساب ويژه اي روي دومين پيروزي خود مقابل ايتاليا باز کرده اند. طبق برنامه مسابقات ليگ جهاني واليبال از هر يک از گروه هاي A و B دو تيم به دور نهايي مسابقات صعود مي‌کنند. همچنين حضور ايتاليا در مرحله نهايي با توجه به ميزباني اين تيم در مرحله نهايي قطعي است.

از اما جمع 12 تيم دسته دوم ليگ جهاني نيز يک تيم به مرحله نهايي صعود مي کند. يعني بهترين تيم از گروه هاي C، D و E نيز به عنوان ششمين فيناليست ليگ جهاني عازم فلورانس ايتاليا مي شود.

مرحله نهايي ليگ جهاني 25 الي 30 تير ماه در شهر فلورانس ايتاليا برگزار مي شود.

در گروه A ليگ جهاني ايتاليا با 19 امتياز از 9 بازي صدرنشين است. از آن جايي که اين تيم به واسطه ميزباني مرحله نهايي به صورت مستقيم به فينال صعود مي کند، از گروه A تيم هاي دوم و سوم هم به دور نهايي راه پيدا خواهند کرد. فعلا در جدول رده بندي اين گروه وضعيت تيم هاي ايران و لهستان از برزيل بهتر است. برزيلي ها از 8 بازي نخست خود تنها 8 امتياز دارند. آن ها يک بازي دشوار در لهستان و دو بازي بسيار سخت در خاک ايتاليا خواهند داشت. بعيد به نظر مي رسد شاگردان رزنده بتوانند در چهار بازي پيش روي خود همه امتيازها را جمع کنند.

از سوي ديگر تيم ايران با کسب 10 امتياز از 7 بازي نخست خود اميد زيادي دارد که از پنج بازي پيش روي خود حداکثر امتياز ها را کسب کند. ايران در سه بازي ميزبان است و با بهره بردن از امتياز بازي در سالن 12 هزار نفري آزادي اميد زيادي به برد مقابل ايتاليا و لهستان دارد.

جدول گروه يک:

1- ايتاليا، 9 بازي، 19 امتياز

2-لهستان، 7 بازي، 11 امتياز

3- ايران، 7 بازي، 10 امتياز

4- برزيل، 8 بازي، 8 امتياز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا