گوناگون

واکنش تند بارزانی به ادعای همکاری کردستان با داعش/ انتقاد شدید از پ ک ک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، “مسعود بارزانی” رئیس اقلیم کردستان به ادعاهای مطرح شده از سوی حزب منحله کارگران کرد ترکیه (پ ک ک) واکنش نشان داد. وی در پاسخ به این ادعا که اقلیم کردستان با همدستی داعش به دنبال تصرف موصل بوده است گفت پ ک ک و “جمیل باییک” سرکرده این گروه برای خوش آمد دشمنان کردستان این اتهامات را به اربیل وارد می کند.

در بیانیه ای که از سوی حزب دمکرات کردستان به رهبری بارزانی منتشر شد وی خطاب به پ ک ک افزود: شما با حمایت کدام سازمان اطلاعاتی علیه کردستان و مقامات آن به عداوت و دشمنی می پردازید. بر این اساس پ ک ک اخیرا مقامات کردستان عراق را متم کرده است که طرح مشترکی با سنی های افراطی و تروریست های داعش برای حمله به موصل در ماه ژوئن داشته است.

بیانیه اقلیم کردستان که برای رسانه های عراق از جمله خبرگزاری فرات ارسال شده اتهامات وارد شده از سوی پ ک ک را ادعایی غیرواقعی و یک سناریوی دروغین دانسته است. گفتنی است طبق ادعای پ ک ک “آزاد بروانی” نماینده بارزانی در تاریخ اول ژوئن در آلمان با نمایندگان سنی های افراطی و تروریست های داعش دیدار کرده و نقشه حمله و تصرف موصل را طراحی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا