گوناگون

واگذاری 300 میلیارد تومان پروژه نفتی به دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید احمدی در نشست خبری دهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: جشنواره شیخ بهایی با جهت‌گیری خود می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در حرکت توسعه اقتصاد بر مبنای اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ بهایی و جایگاه این جشنواره در فن آفرینی و کارآفرینی اظهار داشت: گرایش به سمت نظام ارزش‌گذاری ایده‌ها و سوق دادن آنها برای تولید و عرضه محصول به بازار از جمله مزایایی این جشنواره است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم فرهنگ‌سازی و تقویت سطح آگاهی و علمی را از دیگر مزایای این جشنواره برشمرد و تاکید کرد:‌ در جهان امروز فناوری باید بتواند موجبات ارتباطات بین‌المللی را فراهم کند که برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره به خوبی گویای این مسئله است.

وی افزود : مشکل عمده دستگاه‌هاي بهره‌بردار عدم آگاهی در به کارگیری فن‌آفرینان است به طوری که این دستگاه‌ها هنوز به مرحله ارتباط تنگاتنگ با مجموعه فن‌آفرینان داخلی نرسیده اند در حالی که استفاده از فن‌آفرینان داخلی در توسعه می‌تواند کشور را به سمت افزایش استاندارد و توسعه بین‌المللی سوق دهد.

احمدی با اشاره به تعاملات مناسب صورت گرفته میان وزارت علوم با وزارتخانه های نفت، دفاع و صنعت و معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد که علاوه بر این سه وزارتخانه بتوان با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر نیز چنین تعاملاتی برقرار کرد تا آنها نیازهای خود را از طریق مجموعه‌های علمی و پژوهشی تامین کنند.

وی ایجاد کمیته‌ ارتباط با صنعت در مجلس شورای اسلامی زیر نظر هیات رئیسه مجلس را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در این مسیر عنوان کرد و گفت: چندین جلسه با وزرا و مسئولان تمام دستگاه‌ها برقرار شده تا بتوانیم علاوه بر ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و توانمندی‌های داخلی نسبت به رفع موانع قانونی نیز اقدام کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم عنوان کرد: جلسات مشترکی نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم و امیدواریم طرحهای کلان مشترک ما و آنها در قالب تفاهم نامه نهایی به امضا برسد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت علوم و وزارت دفاع خبر داد و گفت: بر این اساس وزارت دفاع پذیرفته است تا سهم 50 درصدی خود را در طرح‌های کلان ملی که مربوط به این وزارتخانه است بپردازد.

احمدی با بیان اینکه طرح های مشترک وزارت علوم و دیگر دستگاه ها و ارگان ها در سه سطح پروژه‌های کوچک، متوسط و کلان دنبال می‌شود افزود: در جلسه‌ای که در اواخر سال گذشته داشتیم تاکید کردیم طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرند تا هرچه زودتر به پایان برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا