گوناگون

وحشت صهیونیست‌ها از احتمال بروز انتفاضه سوم

قتل بی رحمانه و خونسردانه “محمد ابوخضیر” نوجوان فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست، رژیم اشغالگر قدس را دچار ترس و وحشت از بروز انتفاضه سوم، در فلسطین کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛  شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با شرح جزییات پیدا شدن پیکر سوخته این نوجوان 16 ساله فلسطینی از ساکنان شعفاط، درباره پیامدهای اعتراض فلسطینی ها به کشته شدن این نوجوان و احتمال تبدیل شدن آن به انتفاضه سوم، هشدار داد.  
 
“نیر برقات” شهردار قدس اشغالی که از بروز انتفاضه سوم در قدس بیمناک است، تاکید کرد که باید همه شهروندان از جمله عرب های ساکن قدس اشغالی را آرام کرد.
 
“سعید ابوخضیر” عموی شهید، تاکید کرد که با چشمان خود دیده است، سه سرنشین یک خودرو نزدیک محمد توقف و به زبان عبری با او صحبت کردند و از او آدرس پرسیدند. او جواب آن ها را داد، ناگهان او را  به داخل خودرو کشیدند و خودرو با سرعت دور شد، تا جایی که حتی پشت چراغ قرمز هم توقف نکرد.
 
“حسین ابوخضیر” پدر شهید نیز خاطر نشان کرد که دوربین مغازه ای که پسرش کنار آن نشسته بود، از قاتلان فیلم برداری کرده و چهره آن ها در تصویر قابل شناسایی است.
 
شهروندان مناطق شمالی قدس، از نخستین کسانی بودند که به این جنایت واکنش نشان دادند.
 
صهیونیست ها بیم آن دارند که خشم فلسطینی ها و واکنش آن ها، ادامه یابد و به دیگر شهرها سرایت کند و به قیامی قومی تبدیل شود.
 
“ولید محمد علی” رئیس مرکز مطالعات فلسطینی “باحث” در برنامه “العین الاسرائیلیه” از شبکه العالم، گفت: چنین جنایت هایی، زاده جامعه ای نژادپرست است، جامعه ای که سلیقه مخالف را نمی پذیرد و به او به چشم خطری برای امنیت خود می نگرد. چنین جامعه ای، نگاهی نژادپرستانه به مخالف دارند. به این ترتیب باید گفت که این جنایت، پیش از آنکه، جنبه ای قومی داشته باشد، جنبه ای نژادپرستانه دارد.
 
محمد علی تاکید کرد: نشانه های بروز انتفاضه سوم، کاملا عیان شده است؛ آن چه این انتفاضه را متمایز می کند، آن است که از قدس آغاز شده و به دیگر مناطق اشغالی سال 1948 گسترش یافت و کار به جایی رسید که در 30 منطقه، میان نظامیان صهیونیست و مردم فلسطین در مناطق اشغالی، درگیری اتفاق افتاد و این جدا از درگیری هایی بود که در کرانه باختری و غزه، با نظامیان رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطینی “باحث” در پایان تاکید کرد: یکی از مهم ترین عوامل تبدیل شدن این درگیری ها به انتفاضه آن است که این درگیری ها، میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها اتفاق نیافتاد، بلکه میان شهرک نشینان نژادپرست صهیونیست و فلسطینی ها اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا