گوناگون

ورزش بانوان اردبیل مورد ظلم واقع شده است/ تجهیز یک سالن اختصاصی

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب بهتاج بعد از ظهر شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: بانوان ورزشکار در این استان جزو مظلوم ترین اقشار هستند و بررسی برنامه ها نشان می دهد در حوزه ورزش بانوان اقدام مطلوبی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه یک سالن مناسب برای ورزش بانوان در سطح شهر نداریم، اضافه کرد: ورزش و جوانان در نظر دارد سالن حجاب را ویژه بانوان فعال کند.

به گفته بهتاج سرانه فضای ورزشی در مرکز استان کمتر از سایر شهرستان ها است و بر همین اساس اختصاص فضای مناسب جهت ورزش بانوان در مرکز استان ضرورت دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان معتقد است آمادگی فرهنگی مناسبی جهت ورزش بانوان در استان وجود ندارد و حتی مقاومت هایی در این خصوص مشاهده می شود.

وی افزود: این در حالی است که امسال در دو رشته ورزشی لیگ کشوری بانوان داشتیم و استعدادهای ورزشی بانوان استان غیر قابل انکار است.

وی فرهنگ سازی جهت حضور بانوان را ضروری دانست و افزود: قرار است سالن ورزشی حجاب تا ساعت شش عصر برای تمرینات ورزشی بانوان فعال شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه سالن ها باید اجاره داده شود و با وجود اینکه هزینه انشعابات ماهانه سالن ورزشی حجاب 30 میلیون ریال است جهت ایجاد فرصت برای ورزش بانوان این برنامه ریزی را در نظر گرفته ایم.

بهتاج دلیل انتخاب این ساعت را عدم استقبال بانوان عنوان کرد و گفت: بعد از ساعت شش عصر هر برنامه ای اجرا می شود طرفدار ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در واکنش به نظر خبرنگاران مبنی بر تصور محدود بودن حضور بانوان ورزشکار در ساعات شب، اضافه کرد: ما حاضر به افزایش ساعت به شرط رصد رسانه ها از خروجی آن هستیم.

وی تاکید کرد: وقتی حتی مربی مناسب برای ورزش بانوان در استان نداریم باید موانع ورزش یکی یکی از میان برداشته شود تا امکانات ورزشی توزیع مناسب داشته باشد.

بهتاج تصریح کرد: رقابت های اینچئون ثابت کرد اگر امکانات مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد قدرت رشد و مدال گیری به اندازه آقایان دارند.

وی در ادامه به معاینه پزشکی کارکنان زن این دستگاه اجرایی اشاره کرد و افزود: حمایت از ورزش بانوان به حدی است که به بانوانی که به ورزش صبحگاهی بروند ماهانه پاداش داده می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بی توجهی به ورزش بانوان را برابر با بروز نسلی بیمار از نظر سلامتی در آینده دانست و تاکید کرد: باید سرمایه گذاری در حوزه ورزش بانوان افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا