گوناگون

ورود ارتش اوکراین به شهر ماریوپل/ کنسولگری لهستان در دونتسک تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نظامیان اوکراین در پایان درگیری هایی که از شب گذشته در ورودی شهر ماریوپل با جدایی طلبان در جریان بود، این شهر به دست ارتش اوکراین افتاد. “آرسن آواکوف” وزیر کشور اوکراین با اعلام این مطلب از به اهتزاز درآمدن پرچم اوکراین بر فراز ساختمان شهرداری ماریوپل در ساعت 10:34 صبح امروز خبر داد.

همچنین گروه های جدایی طلب با تایید این خبر اعلام کردند در درگیری های امروز جمعه در این شهر بندری دست کم 5 نفر کشته شده اند. این در حالی است که روز گذشته “پترو پوروشنکو” رئیس جمهوری اوکراین طی تماسی تلفنی با “ولادیمیر پوتین” خواستار میانجیگری روسیه برای حل مشکلات دولت اوکراین با جدایی طلبان شد.

وی همچنین ورود احتمالی تانک های ارتش روسیه به مناطقی در شرق اوکراین را غیرقابل قبول خوانده و در مورد آن ابراز نگرانی کرد. وزیر کشور اوکراین پیشتر از به کارگیری سه تانک روسی توسط جدایی طلبان خبر داده و در عین حال از متهم کردن ارتش روسیه خودداری کرد.

این دومین گفتگوی روسای جمهوری روسیه و اوکراین پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور بحران زده به شمار می رود. پوتین و پوروشنکو پیش از این در هفتادمین سالگرد ورود متفقین به بندر نورماندی در فرانسه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. آخرین آمارها حاکی است درگیری های دو ماه اخیر در مناطق شرقی اوکراین تا کنون 270 کشته بر جا گذاشته است.

خبر دیگر این که لهستان به دلایل امنیتی کنسولگری خود در شهر دونتسک را تعطیل کرد. دولت این کشور همچنین از تمام شهروندان لهستانی خواست هر چه سریعتر مناطق ناامن شرق اوکراین را ترک کنند. گفتنی است کنسولگری لهستان آخرین نمایندگی دیپلماتیک فعال یک کشور اروپایی در شرق اوکراین به شمار می رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا