گوناگون

وزارت نیرو برای گفت و گوهای نجات بل نماینده تام الاختیار تعیین کند

81241304 5829649

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مختار هاشمی روز پنجشنبه در نشست گروه کاری نجات چشمه بل، افزود: کارفرما و مجری ساخت سد حاضر به امضای صورت جلسه نیستند و تا کنون نیز پاسخی از مسوولین کشوری دریافت نکرده ایم.

وی اظهار کرد: گروه کاری پس از بررسی کارشناسان به این نتیجه رسیده است که طرح فعلی کارفرما برای نجات چشمه بل اجرایی و عملی نیست.

چشمه آب معدنی ˈبلˈ با آبدهی حدود چهار هزار لیتر در ثانیه یکی از پر آب ترین چشمه های غرب کشور است که با آبگیری سد داریان در زیر ستونی از اب به ارتفاع 100 متر غرق خواهد شد.

طرح فعلی کارفرمای سد داریان برای نجات چشمه بل ˈطرح پلاگ مجرای سیفونیˈ است که بر اساس ان آب چشمه به ارتفاع 150 متری دریاچه سد منتقل می شود.

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل گفت: با وجود اینکه به گروه کاری و اداره حفاظت محیط زیست کردستان، قول توقف عملیات بر روی چشمه بل را داده بودند، اما در داخل مشغول گمانه زنی برای پیدا کردن مسیر چشمه هستند که این دور از اخلاق حرفه ای است.

هاشمی افزود: کارفرما و مجری طرح با برگزاری جلسه ای مشترک با گروه کاری در محل ساخت سد داریان موافقت کردند، هر چند ما انتظار داشتیم آنها با جلسه ایی در سنندج موافقت کنند.

به گفته وی با آزمایشاتی که صورت گرفته، آب چشمه به دلیل فعالیت های کارفرما کمی کدر شده است اما کیفیت خود را هنوز حفظ کرده است.

وی با ارائه مدارک مربوط به مطالعات سد پالنگان که قرار است پس از سد داریان ساخته شود، گفت: قرار است که آب سد داریان از پالنگان به زیویه و سپس به دشت های کرمانشاه منتقل شود.

وی افزود: این انتقال در مناطق دست نخورده و حفاظت شده محیط زیست انجام می شود و شامل 26 کیلومتر سامانه انتقال آب است که 10 کیلومتر آن لوله و 16 کیلومتر دیگر تونل است.ک/2

570/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا