گوناگون

وزارت کشور پیگیر توفان تهران و سیلاب شمال

382341 195 وزیر کشور با اشاره به حوادث اخیر طوفان تهران و سیلاب شمال کشور گفت: وزارت کشور به طور جد پیگیر حوادث طوفان تهران و سیلاب شمال کشور است و در این باره بررسی های کارشناسی انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شورای عالی مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی مدیریت بحران کشور در سال جدید نخستین جلسه خود را تشکیل داد که این جلسه با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که ما در آن هستیم لازم بود مطالعات و بازنگری در برخی موارد صورت گیرد تا بتوانیم ستاد را چالاک تر و قویتر کنیم.

وزیر کشور با یادآوری بحران هایی که طی سال های گذشته پدید آمده بود افزود: در پاییز و زمستان سرمازدگی و یخ زدگی را داشتیم و در فصل بهار سیل های متعددی پیش آمد که لازم به بررسی در ستاد بود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: مدیریت در حوزه آب باید به صورت جدی پیگیری شود و متاسفانه کماکان میزان مصرف آب از مقدار ذخیره آن بیشتر است و حدود 12 شهر ما این مشکل را دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم؛ لذا لازم است که پیشنهادات و نظرات مختلف را در این باره به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تامین اعتبارات لازم برای مواقع بحرانی کشور در نظر گرفته شود گفت: این موضوع در جلسه امروز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیته ای متشکل از استانداری ها ، برخی وزرا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور به منظور بودجه مدیریت بحران و بازنگری در برخی موضوعات مربوطه تشکیل و قرار بر این شد ظرف دو هفته آینده نتایج این کمیته آماده و به دولت ارسال شود.

وزیر کشور به نشست شورای عالی مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز تصمیم بر آن شد که کمیته ای تشکیل شود تا در مواقع بحرانی دچار مشکلات نشویم و مساله تامین اعتبارات نیز به دولت مربوط است.

رحمانی فضلی درباره مساله پیش بینی حادثه طوفان تهران گفت: در این باره هنوز به جمع بندی کاملی دست نیافته ایم اما استانداری تهران مامور شده که در جلسه ای مسایل مربوط به این حادثه را گردهم آورد و این حادثه را با توجه به مستندات و نظرات مورد بررسی قرار دهد.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه این کمیته به جمع بندی برسد ما در این باره عمل خواهیم کرد و نتایج را اعلام می کنیم.

وزیر کشور به اظهارات مسوولان هواشناسی درباره طوفان تهران اشاره کرد و گفت: دوستان هواشناسی بر این باورند که طوفان تهران را از قبل پیش بینی کرده بودند اما من اعتقاد دارم که باید درباره این حادثه یک کار کارشناسی دقیق انجام پذیرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیر حادثه طوفان تهران است و وزارت کشور نیز در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد کرد.

وزیر کشور درباره اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده طوفان های محلی قابل پیش بینی نیست گفت: درباره این موضوع کارشناسان مربوطه باید بحث و بررسی کنند و نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

رحمانی فضلی درباره سیلاب های شمال کشور نیز اظهار داشت: این حوادث را در استان های گلستان و مازندران داشته ایم که نمایندگان خود را به منطقه فرستاده و برآورد خسارت صورت گرفته است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: این برآورد خسارت را به دولت ارائه کردیم و در جلسات آتی نیز به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پس از مشخص شدن ایرادات و مشکلات درباره حوادث سیلاب شمال کشور، درخصوص بهبود وضعیت این مناطق تصمیم گیری می کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا