گوناگون

وزرای ارتباطات ایران و علوم و فناوری ترکیه بر گسترش همکاریها تاکید کردند

81188442 5738242

به گزارش ایرنا، واعظی که در صدر هیاتی از مسئولان نهادهای مختلف کشورمان به آنکارا سفر کرده است، عصر امروز سه شنبه در دیدار با وزیر علوم، صنایع و فناوری ترکیه با اشاره به گسترش چشمگیر روابط دو کشور افزود: افزایش سهم همکاری ها در بخش های فناوری و صنایع برای رسیدن به هدف بسیار مهم 30 میلیارد حجم مبادلات ضروری است.

او با اشاره به پیشرفت های کشورمان در بخش تکنولوژی از جمله ناتو و بیوتکولوژی افزود: همکاری های مشترک باعث شکل گیری رویکرد تعامل بین دو کشور و زمینه ساز دستیابی به مراحل بالاتر در روابط دو جانبه خواهد بود.

واعظی تصریح کرد: این نگاه فرصتهای جدیدی برای استفاده متقابل از ظرفیتهای عظیم دو کشور فراهم کرده است که با سفر رییس جمهوری ایران به ترکیه در مسیر بهره برداری از آنها تلاش خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات ، فناوری و اطلاعات کشورمان همچنین از وزیر علوم صنایع و فناوری ترکیه برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزیر علوم، صنایع و فناوری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری کشورمان به ترکیه گفت: این سفر برای گسترش روابط دو جانبه بسیار مهم خواهد بود.

ایشیک افزود: دو کشور ایران و ترکیه دارای نقاط مثبت فراوانی هستند که با تقویت آنها و همکاری مشترک می توانند به ثبات در منطقه کمک کنند.

او تصریح کرد: ایران و ترکیه قابلیت های بسیاری در بخش های صنعتی و فناوری دارند و ترکیه آماده همکاری برای گسترش روابط در این بخش ها از جمله تولیدات اقتصادی ، صنعتی و فناوری با ایران است.

وزیر علوم ، صنایع و فناوری ترکیه افزود: آنکارا علاقه مند به همکاری در زمینه های احداث پارکهای صنعتی ، شهرکهای صنعتی ، استاندارد ، غذای حلال و فناوری با ایران است.

وزیر ارتباطات ، فناوری و اطلاعات ایران عصر امروز پیش از دیدار با وزیر علوم ، صنایع و فناوری ترکیه با جودت یلماز وزیر توسعه این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

خاورم ** 230 ** 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا