گوناگون

وزش باد شدید و کاهش دید افقی در غرب و شرق کشور/ دمای خوزستان به 50 درجه رسید

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پی یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی مناطق شرقی کشور به ویژه زابل در بعضی ساعات، وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک تداوم داشته و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی خواهد شد.

به گفته وی، تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی بیانگر افزایش سرعت وزش باد و تولید گرد و خاک در کشور عراق است،  براین اساس طی دو روز آینده کاهش دید افقی وکیفیت هوا در استانهای واقع در غرب وجنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: به این ترتیب از عصر امروز بتدریج در استان های ایلام و خوزستان و روزهای  شنبه و یکشنبه در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر  کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهیم داشت.

وظیفه اظهار داشت: همچنین به سبب وزش باد نسبتا شدید  طی امشب و فردا در شمال  سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی  شرایط در برخی ساعات  برای باد و گردوخاک و کاهش دید افقی مهیا است.

وی افزود: امشب و فردا سواحل شرقی دریای عمان و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا دمای 10 استان کشور بالای 40 درجه سانتیگراد است و خوزستان مانند امروز با دمایی برابر 50 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان کشور خواهد بود.  

وظیفه یاداور شد: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری در بخش های جنوبی همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دما با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب برابر 39 و 29 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا