گوناگون

وزیر: ساخت چندین هزار کیلومتر راه آهن را آغاز کرده ایم

81165804 5698504

عباس آخوندی شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: سفارش ریل ها حداقل شش هفت ماه طول می کشد و ما برای تامین ریل ها خریدهایمان را شروع کرده ایم و تاکنون اقدام به خرید سه هزار کیلومتر ریل از کشورهای ترکیه و هند کرده ایم.

وی اضافه کرد: تمام ریل های خط راه آهن کشور وارداتی است و این به معنی پیچیده بودن تکنولوژی این کار نیست بلکه ایجاد کارخانه ریل سازی پرهزینه بوده و باید برای تولیدات آن علاوه بر بازار داخلی به دنبال بازارهای خارجی بود.

آخوندی در پاسخ به پرسش امام جمعه تبریز در مورد وضعیت اجرایی راه آهن میانه – تبریز اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی 9 قطعه از این خط راه آهن بین 60 تا 80 درصد بوده و مشکل مسیر عبور قطعه دهم در تبریز نیز با شهرداری توافق شد و مسیر آن تعیین و بزودی به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی افزود: به دنبال تامین مالی برای این طرح ملی هستیم و با چینی ها در این خصوص وارد مذاکره شده ایم و در سفر روز سه شنبه ام آتی به چین، یکی از محورهای گفت و گو بحث فاینانس مالی راه آهن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد آزاد راه سهند – تبریز نیز گفت: این طرح با مشارکت شرکت عمران سهند در دست اجراست و کارهای خوبی صورت گرفته که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.

آخوندی به زیرسازی 30 کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر اشاره کرد و گفت: قیر این طرح مهم از سوی وزارت تامین خواهد شد تا بخش دیگری از این بزرگراه به بهره برداری برسد تا شاهد کاهش تلفات در این جاده باشیم.

وی افزود: علاوه بر این از سایر منابع مالی وزارت نیز به این طرح اعتباری تخصیص داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی برای بررسی وضعیت طرح های عمرانی در حوزه این وزارتخانه در سطح استان آذربایجان شرقی بعد از ظهر روز پنجشنبه وارد شهر تبریز شد.

عباس آخوندی در سفر دو روزه خود به این استان از چند طرح عمرانی از جمله مراحل احداث راه آهن میانه – تبریز بازدید کرد.

وی در روز نخست سفر نشستی با مسوولان استان آذربایجان شرقی و اعضای انجمن های صنوف راه و شهرسازی داشت.

آخوندی در روز دوم سفر از بزرگراه سهند – تبریز و چند طرح عمرانی دیگر بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی شامگاه جمعه بعد از دیدار با امام جمعه تبریز، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

7233/587 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا