گوناگون

وزیر نیرو: خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز با هدف ارتقای ضریب امنیت خط اول اجرا می شود

81198392 5756075

حمید چیت چیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اضافه برداشت از سد بوکان در دستور کار این طرح انتقال نیست، افزود: با توجه به تجربه خط اول، خط دوم با فناوری جدید اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه وزارت نیرو مصمم به اجرای این طرح است، اظهارکرد: سوء تفاهم ها با روشن سازی افکار عمومی قابل رفع است.

بر اساس این گزارش، طرح خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز به دلیل جوسازی های صورت گرفته موجب ابراز مخالفت هایی حتی از طرف مسوولان آذربایجان غربی شده بود.

این در حالی است که آسیب دیدگی بخشی از لوله های خط اول زرینه رود به تبریز در سال های گذشته موجب قطع آب آشامیدنی و ایجاد مشکل برای دو میلیون و 500 هزار مصرف کننده خانگی و صنعتی در مسیر این خط شده است.

احداث خط دوم زرینه رود به تبریز به عنوان یکی از حیاتی ترین پروژه های بخش آب آذربایجان شرقی است که به گفته کارشناسان در صورت تکمیل نشدن آن تا پنج سال، تامین آب آشامیدنی کلانشهر تبریز با مشکل مواجه می شود.

فاز نخست انتقال آب زرینه رود به آذربایجان شرقی در اول شهریور ماه سال 78 به بهره برداری رسیده اما تاریخ آغاز مطالعات آن به حدود سال 68 برمی گردد.

این خط لوله علاوه بر تأمین 60 درصد نیاز کلانشهر تبریز، 40 درصد نیاز شهرهای میاندوآب، بناب، آذرشهر، ایلخچی، گوگان و شبستر را رفع می کند.

32 کیلومتر کار لوله گذاری خط دوم 180 کیلومتری انتقال آب از سد بوکان به تبریز آغاز شده است.

سد شهید کاظمی بوکان بر روی رودخانه زرینه رود قرار گرفته و شاخه اصلی این رودخانه از رودخانه ˈ چم ˈ در سقز سرجشمه می گیرد.

وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد، از طرح های در دست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار می گیرد.

وی در نخستین گام از سفر خود به آذربایجان شرقی به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد درنشستی با نماینده مردم این شهرستان درمجلس، فرماندار و مدیران ان حضور یافت و سپس با سفر به شهرستان هریس، کلنگ نیروگاه یکهزار مگاواتی سیکل ترکیبی این شهر را به زمین زد.

چیت چیان در روز دوم سفر خود، یک واحد نیروگاه دو منظوره، دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی را در تبریز افتتاح کرد.

همزمان با حضور وزیر نیرو در آذربایجان شرقی هفت طرح برق رسانی به روستاهای این استان هم بهره برداری شد.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی است.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه، تصفیه خانه بناب و طرح انتقال آب رودخانه زاب بازدید می کند.

7232/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا