گوناگون

وضعیت معیشت غسال‌ها بهبود می‌یابد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتاد و هفمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا در خصوص بررسی وضعیت معیشت کارکنان بهشت زهرا و نیز سخت و زیان‌آور بودن شغل آنان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انصاری عضو شورای شهر با بیان اینکه سخت و زیان‌آور بودن مشاغل در قانون تصویب شده و باید این موضوع از طریق سازمان مربوطه پیگیری گردد اظهار داشت: تنها در این جلسه می‌توان مسائل رفاهی و استخدامی این افراد را در قالب یک فوریت تصویب کنیم.

دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آنچه که در متن قانون آمده متفاوت است متفاوت است و باید در نظر داشت که با توجه به متفاوت بودن شرایط شغلی شاغلان در بهشت زهرا این موضوع باید به گونه دیگری بررسی گردد و تمهیدات ویژه‌ای در خصوص این افراد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است با یک فوریت این طرح موافقت کنیم باید متن پیشنهادی اصلاح گردد افزود: با توجه به برخورداری زیان‌آوری مشاغل از ماده قانونی شورا تنها باید ارائه تسهیلات و پرداخت‌های بیشتر به این افراد را تحت نظر قرار دهد نه سخت و زیان‌آور بودن آن را.

*دوستی: بهبود معیشت باید درخصوص غسال‌های مورد توجه قرار گیرد نه کارکنان

دوستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن موافقت با یک فوریت طرح به اشکال در متن درخواستی اعضای شورا مبنی بر بهبود معیشت کارکنان بهشت زهرا اشاره نمود و افزود: این موضوع باید در خصوص غسال‌ها مورد توجه قرار گیرد نه کارکنان.

در ادامه حقانی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان بهشت زهرا دارای شرایط خاصی است و باید از مزایای خاصی نیز بهره‌مند گردند افزود: باید در نظر داشت که این موضوع به دلیل برخورداری این سازمان از آیین‌نامه قانونی بازرس و هیئت مدیره در همین نهاد مطرح گردد و نیاز طرح در شورا نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا از کارکنان متفاوتی در رده‌های مختلف برخوردار است افزود: با توجه به گوناگونی مشاغل در این نهاد این وظیفه مدیرعامل سازمان است که تشخیص دهد تسهیلات در اختیار چه افرادی قرار گیرد.

*راستگو: استخدام رسمی غسال‌ها اولیت یابد

الهه راستگو یکی دیگر از اعضای شورای شهر یکی از موضوعات مهم را در خصوص زنان غسال عنوان کردو افزود: با توجه به شرایط و فضای روانی خاص این مکان و نیز جابه جایی اجساد سنگین توسط این افراد مشکلات جدی و روانی غسال‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و استخدام رسمی آنان اولویت یابد.

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این اظهارات افزود: شهرداری موظف است در خصوص زیان آور بودن این مشاغل لایحه دهد و آن را برای دولت ارسال نماید.

احمد مسجد جامعی نیز در پایان با تاکید بر اینکه متن این درخواست از بهبود معیشت کارکنان بهشت زهرا باید به بهبود معیشت کارگران اصلاح گردد خاطرنشان کرد: چرا که تنها در این صورت در ساختار تامین اجتماعی قرار گرفته و قابل بررسی خواهد بود.

گفتنی است در پایان نظرات اعضا یک فوریت طرح بهبود معیشت کارگران( غسال‌ها) بهشت زهرا با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

*تغییر نام 13 کوچه و میدان شهر تهران 

گفتنی است همچنین در این جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح نامگذاری و تغییر 15میدان و کوچه مناطق شهر تهران مطرح گردید که در این میان تمامی نام‌های پیشنهادی به جز تغییر نام میدان مهران واقع در محدوده منطقه 3شهرداری تهران به نام قبا و نیز نامگذاری کوچه صاحب نام در محدوده منطقه 5شهرداری تهران به نام میخک مورد تصویب اعضا رسید.

لازم به ذکر است بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی میدان امام خمینی از دیگر دستورات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که براساس رأی اعضا شهرداری تهران مکلف است لایحه ساماندهی میدان امام خمینی (ره) حداکثر ظرف مدت دو ماه از این تاریخ اجرا نماید.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا