گوناگون

وقوع 10 مورد آتش‌سوزی در مراتع زنجان

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال‌ تاکنون 10 مورد حریق در عرصه‌های طبیعی این استان رخ داده، اعلام کرد: این تعداد حریق 166 هکتار از عرصه‌های طبیعی زنجان را شامل می‌شود.

رحیم اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، با بیان اینکه امسال بیشتر حریق‌های رخ داده در عرصه‌های طبیعی استان طی ماه گذشته اتفاق افتاده، ادامه‌داد: 9 مورد از 10 مورد حریق رخ داده در مردادماه روی داده است که همگی اطفا شدند.

وی در ادامه گفت: ماه گذشته نیز دو مورد خلع ید در سطح یک هکتار از عرصه‌های ملی استان اتفاق افتاده و در طول یک ماه گذشته پیشگیری از تصرف عرصه‌های ملی در این استان 46 مورد بوده که 10 هزار و 930 هکتار را شامل می‌شود.

وی گفت: همچنین تعداد چهار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات تخریب اراضی ملی نیز طی یک ماه گذشته در استان توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان زنجان اظهارکرد: در ماه گذشته 20 مورد گزارش مردمی در زمینه تخلفات رسیده در عرصه‌های طبیعی توسط یگان حفاظت دریافت شده است.

وی به تشکیل 16 مورد پرونده تخلف منابع‌طبیعی طی ماه گذشته در استان اشاره و عنوان کرد: این تعداد پرونده 25 هکتار از عرصه‌های ملی استان را شامل می‌شود که همه متخلفان به محاکم قضایی معرفی شدند.

اسکندری، از خروج 1078 واحد دامی از عرصه‌های ملی استان خبرداد و گفت: اخراج این تعداد واحد دامی در طول یک ماه گذشته و در قالب شش مورد صورت گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا